Pri používaní systému PPC (pay per click), kde platíte len za privedeného návštevníka na stránku, máte plnú kontrolu nad tým, koľko peňazí za reklamu miniete. Google Ads ponúka štyri rôzne možnosti voľby cenovej ponuky – automatická ponuka, manuálna ponuka, cena za tisíc zobrazení (v angl. CPM) a cena za akvizíciu (v angl. CPA).
Suma (v angl. CPC – Cost-per-click), ktorú nastavíte ako maximálnu cenu za klik. Určuje, koľko ste ochotní zaplatiť za kliknutie na vašu reklamu vo vyhľadávaní alebo v kontextovej sieti. Vo všeobecnosti platí, že čím vyššiu sumu nastavíte, tým zabezpečíte svojej reklame lepšiu pozíciu na stránke s výsledkami vyhľadávania alebo prednosť v zobrazovaní sa na webových stránkach v kontextovej sieti, ktoré si zvolíte.
Pri tejto možnosti zadáte, koľko si želáte zaplatiť za 1 000 zobrazení vašej reklamy (v angl. CPM – Cost-per-mille /Cost-per-thousand impressions). Tento spôsob platby za reklamu je vhodný, ak máte osvedčený reklamný text, ktorý dlhšiu dobu vykazuje vysoké CTR. V takom prípade môžu byť kliky v konečnom dôsledku lacnejšie ako pri systéme CZK.
Najnovšou možnosťou v ponuke platieb je platba za konverziu (v angl. CPA – Cost-per-acquisition). Podmienkou je nainštalovať trackovanie konverzí a behom 30 dní ich nazbierať minimálne 15. Po nazbieraní jednoducho zmeňte nastavenie platby za klik a nastavte želanú maximálnu cenu za akciu.
Rozhodnutie, ktoré si zvolíte v oblasti platby za reklamu však nie je jediné, ktoré ovplyvní úspešnosť vašich reklamných textov a kampaní. Dôležitú úlohu zohráva aj “Skóre kvality” (v angl. Quality Score).
Táto hodnota ovplyvňuje nielen ako často a na akej pozícii sa vaša reklama bude zobrazovať, ale má vplyv aj na cenu, ktorú za kliknutie zaplatíte (vo všeobecnosti platí, že čím vyššie je skóre kvality slova, tým nižšiu cenu za klik zaplatíte). Je to veľmi obsiahla a neustále sa meniaca hodnota, ktorú ovplyvňuje množstvo faktorov. Niektoré z nich sú:
Za zobrazovanie vašej reklamy môžete platiť určením ceny za jedno kliknutie, za tisíc zobrazení, za konverziu alebo môžete určovanie cien prenechať systému, pričom len nastavíte maximálnu hodnotu. Na pozíciu reklamy, cenu, ktorú zaplatíte a mieru prekliku má vplyv aj “Skóre kvality” kľúčového slova, ktoré môže nadobúdať hodnotu od 0 do 10 a je vypočítavané z rôznych faktorov.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…