> Blog
Google moja firma

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od Googlu, ktorý umožní zobrazenie vašej firmy vo vyhľadávaní a Google mapách. Prostredníctvom tohto nástroja môžeme zdieľať všetky potrebné informácie ako kontaktné údaje, otváracie hodiny či fotografie. Zákazníci vám na tomto mieste môžu zanechať recenzie, ktoré vám pomôžu na budovanie dôveryhodnosti …

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma Čítať viac »

Správa a reklama facebook

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú – vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na ňom vyskočí tisíc „lajkerov“, ktorých by ste chceli pozvať, aby sa stali fanúšikmi vašej stránky a nočná mora je na svete. Už vás niekedy napadlo, ako týchto fanúšikov popozývať hromadne? Môže sa zdať, že na prvý pohľad je to ťažký …

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho! Čítať viac »

Online marketing | Správa a reklama facebook

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás – nie len marketérom, ale aj bežným používateľom. Na Facebooku sa vyskytol problém s funkcionalitou systému a ak človek hľadá spôsob riešenia tohto problému, väčšinou je odkázaný na diskusné fórum Facebooku, prípadne FAQ stránky. Tieto stránky sú síce dobrým podkladom a zdrojom informácií, ale problém častokrát nevyriešia. Spôsob …

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger Čítať viac »

Správa a reklama facebook

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich mesiacoch – k Novinkám (News Feed) pribudol Prieskumník (Explore feed), v ktorom sa po novom budú zobrazovať príspevky stránok a v pôvodnom News Feede nájdete už iba príspevky vašich priateľov a sponzorované príspevky. Táto zmena najviac komplikuje situáciu firmám, osobnostiam …

Facebook Explore: Je organika mŕtva? Čítať viac »

Online marketing

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne firmy. Tešiť sa tak môžete na nový výber výziev k určitej akcii, novinky v miestnych udalostiach alebo zavedenie odporúčaní firiem. Užívatelia na Facebooku denne vyhľadávajú a zdieľajú rôzne druhy informácií – pýtajú sa priateľov, hľadajú rady na stránkach či v …

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti Čítať viac »

Správa a reklama facebook

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si dnes len málokto vie predstaviť život. Priniesol priestor pre vytváranie spoločenských vzťahov medzi ľuďmi s rovnakými záujmami, aktivitami, nové možnosti komunikácie, sebaprezentácie, zoznamovania sa. Počet jeho používateľov prekračuje miliardy a už dávno nie je len priestorom pre zábavu. Stala sa …

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže? Čítať viac »

Správa a reklama facebook

4 najlepšie služby na správu vašej facebook stránky

V súčasnosti je Facebook jednou z najpoužívanejších sociálnych sietí na propagáciu vlastného biznisu. Niet divu, že neustále vznikajú nové služby, na uľahčenie správy stránok. Ale ktorá z nich je tá najlepšia služba na správu vašej facebook stránky? Vyskúšali sme ich za vás! S týmito štyrmi nebudete ľutovať! HootSuite HootSuite je azda najpopulárnejšia služba na správu …

4 najlepšie služby na správu vašej facebook stránky Čítať viac »

Správa a reklama facebook

Viacjazyčné faceboook stránky efektívne: Facebook global pages

Máte medzinárodnú spoločnosť a spravujete Facebook stránky v rôznych jazykoch? Určite ste sa už stretli s viacerými problémami, ktoré z toho plynú. Existuje však aj iné riešenie budovania značky – Global pages môžu byť riešením práve pre vás! Čo sú to global pages? Spravovať samostatné lokálne stránky pre každú krajinu je pomerne pracné a časovo …

Viacjazyčné faceboook stránky efektívne: Facebook global pages Čítať viac »

Správa a reklama facebook

Aký je najlepší čas na zverejnenie príspevku na Facebooku?

Tiež máte chaos v čase? Ráno, na obed alebo dokonca večer? Tak kedy je ten najlepší čas na zverejnenie príspevku na Facebooku? Tento stručný návod vám s tým určite pomôže! Naučte sa správne zverejňovať váš obsah! Mnohí z vás, ktorí prispievate na Facebooku, ste si už určite všimli, že niektoré príspevky majú väčší úspech u …

Aký je najlepší čas na zverejnenie príspevku na Facebooku? Čítať viac »

Online marketing | Správa a reklama facebook

5 výhod, ktoré sociálne médiá prinášajú vášmu podnikaniu

Sociálne médiá priniesli nové možnosti marketingu a reklamy. Stali sa zaujímavým priestorom nielen pre zábavu, ale tiež podnikanie. Mnohí podnikatelia ich však ešte stále považujú za nafúknutú bublinu. Ak k nim patríte tiež, v tomto článku sa vás pokúsime presvedčiť, prečo sa oplatí ich vyskúšať a aké výhody môžu priniesť vášmu podnikaniu. Napomáhajú pri budovaní …

5 výhod, ktoré sociálne médiá prinášajú vášmu podnikaniu Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama

Webová analytika – zistite ako sa správajú vaši návštevníci

Webová analytika slúži na testovanie správania sa návštevníkov na webových stránkach. V tejto dobe už nestačí sledovať len prichádzajúcich používateľov. Pomocou nástrojov webovej analytiky je možné zistiť ďalšie zaujímavé informácie o návštevníkoch webu. O vašich návštevníkoch by vás malo zaujímať najmä: odkiaľ prichádzajú na web, na základe akých slov zadaných do vyhľadávača sa na stránky …

Webová analytika – zistite ako sa správajú vaši návštevníci Čítať viac »

PPC reklama

Čo sú PPC systémy a ako fungujú?

PPC systémy sú novodobým trendom online marketingu, ktorý otvára konkurenčný priestor i podnikom, ktoré nemajú tak veľké príležitosti preraziť na trhu či už z dôvodu špecifického segmentu, na ktorý cielia, alebo z finančného hľadiska. Skratka PPC inými slovami Pay per click, znamená, že za uverejnenú reklamu platíte v momente, kedy zákazník klikne na váš inzerát. …

Čo sú PPC systémy a ako fungujú? Čítať viac »

Online marketing

3 hlavné dôvody, prečo sa oplatí investovať do online marketingu.

Online marketing je v súčasnosti chápaný ako budúcnosť marketingu a reklamy, nakoľko marketérom i obyčajným používateľom ponúka úplne odlišné možnosti marketingovej komunikácie. Žijeme v digitálnom svete, preto má online marketing stále veľký priestor na rast. Dáva tak možnosť preraziť i podnikateľom či firmám, ktoré nedisponujú prostriedkami na rozsiahle marketingové kampane, billboardy či reklamy v tradičných …

3 hlavné dôvody, prečo sa oplatí investovať do online marketingu. Čítať viac »

Email marketing | Online marketing

Ako zistím, že moja e-mailová kampaň zarobila?

V predchádzajúcom článku sme si popísali základné metriky, podľa ktorých sledujeme primárnu úspešnosť našej kampane. Ale ako zistiť, či naša kampaň aj zarobila. Informujem v mojom e-maili o novom produkte? Koľko ľudí si produkt z newslettra na mojej stránke pozrelo a koľkí z nich si ho kúpili? V tomto prípade musíme využiť analytické nástroje. Google …

Ako zistím, že moja e-mailová kampaň zarobila? Čítať viac »

SEO

SEO (optimalizácia webových stránok) alebo ako sa zobraziť na Googli ako prvý

Každý internetový vyhľadávač je založený na algoritme, podľa ktorého sú zoraďované výsledky vyhľadávania. Záujmom každej úspešnej firmy je, aby sa práve ich stránka nachádzala na prvých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania. Na to, aby sme tento cieľ dosiahli, musíme využiť pravidlá SEO. Skratka SEO je vytvorená zo začiatočných písmen anglického výrazu Search Engine Optimization, ktorý môžeme voľne …

SEO (optimalizácia webových stránok) alebo ako sa zobraziť na Googli ako prvý Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama | Reklama Google

Ako zlepšiť spoluprácu s agentúrou?

Dôverujte jej. Ak ste si vybrali správnu agentúru, dôverujte tomu, že pre vašu inzerciu urobí všetko, čo je v jej silách. Pýtajte sa, nechajte si veci vysvetliť, ale neprenasledujte ich za každú jednu vec, ktorá vám je nejasná, alebo ktorú by ste chceli urobiť inak. Dobrá agentúra využije slobodu a dôveru, ktorú jej preukážete a …

Ako zlepšiť spoluprácu s agentúrou? Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama

Podľa čoho si vybrať dobrú agentúru?

PPC kampaň môže vaše výsledky veľmi pozdvihnúť, ale len ak vyberiete tú správnu. Nie je dôležité či je agentúra malá alebo veľká, jediné na čom záleží je, či jej zamestnanci urobia, čo môžu, aby vyťažili z vašich kampaní maximum. Dobrá agentúra: Už na prvom stretnutí sú zástupcovia spoločnosti pripravení a zistili si o vašom podnikaní …

Podľa čoho si vybrať dobrú agentúru? Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama

7 miest, kam ísť po znalosti z oblasti PPC

Netmarketer.sk Blog obsahuje množstvo užitočných článkov a informácií týkajúcich sa internetového marketingu – copywriting, webová analytika, PPC reklama, sociálne siete, email marketing, atď. Obsahuje aj kompletný seriál – Reklama Google pre začiatočníkov (13 častí), kde sa jednotlivé časti venujú základným oblastiam inzercie v PPC systémoch. Adwords help adwords.google.com/support/aw/?hl=sk Pomocník od spoločnosti Google ku službe Google …

7 miest, kam ísť po znalosti z oblasti PPC Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

10. dôvodov, kedy spracovať PPC kampane vlastnými silami

1. Ak máte pre PPC vyčlenený nízky mesačný rozpočet Ak je váš rozpočet napríklad do 200€ / mesiac. Pri takejto sume nie je náročné sledovať míňanie rozpočtu a robiť úpravy. 2. Ak je vaše podnikanie malé Pokiaľ vaše podnikanie nevyžaduje veľkú členitosť kampaní, mnoho kľúčových slov a reklamných textov, je možné spravovať si kampane aj …

10. dôvodov, kedy spracovať PPC kampane vlastnými silami Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama

PPC reklama, čo to je? Koho ňou zasiahnem?

PPC je skratka anglického slovného spojenie pay-per-click (plať za kliknutie). V PPC reklamných systémoch teda inzerent platí len za reklamu, na ktorú používateľ klikne, neplatí za zobrazenie. Každý PPC systém má svoju vlastnú sieť stránok, prípadne vyhľadávačov, na ktorých sa reklama zobrazuje používateľom na základe zhody medzi slovom, ktoré používateľ hľadá a slovom, ktoré inzerent zadal …

PPC reklama, čo to je? Koho ňou zasiahnem? Čítať viac »

Online marketing

Formy spolupráce s agentúrou

Hodinovo faktúrované služby Tento model funguje na základe odhadu, koľko hodín bude potrebné stráviť prácami na účte klienta budúci mesiac. Viete tak vopred, koľko za mesiac budete platiť a agentúru to nemotivuje míňať vaše peniaze. % z preinzerovanej sumy Najväčšou výhodou pre vás ako klienta je, že máte nad sumou plnú kontrolu. Teda ak máte …

Formy spolupráce s agentúrou Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

10 dôvodov, prečo spravovať PPC konto agentúrou

1. Ak majú vaše kampane veľkú členitosť Malú kampaň s nízkym počtom kľúčových slov a malou členitosťou nie je problém spravovať “z domu”, väčšie kampane sú však omnoho časovo náročnejšie na počiatočnú organizáciu a dlhodobé udržiavanie, prehľad a úpravy. Zverením správy kampaní agentúre získate čas, ktorý môžete venovať svojmu podnikaniu. 2. Ak máte na kampane …

10 dôvodov, prečo spravovať PPC konto agentúrou Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama | Reklama Google

Čo sa pýtať PPC agentúry

Kto je v tíme, kto sa bude starať o môj účet? Aj keď má agentúra 10 alebo 100 zamestnancov, vždy si zistite, kto bude zabezpečovať vaše kampane. Bude na nich pracovať senior manažér? Alebo ich postúpi junior manažérom? Ak áno, bude na kampane dôsledne dohliadať? Prípadne vám agentúra poskytne aj projektového manažéra? Taktiež si zistite, …

Čo sa pýtať PPC agentúry Čítať viac »

Reklama Google

4 užitočné nástroje v Google Ads

Google Ads ponúka mnohé užitočné zabudované nástroje, ktoré vám môžu pomôcť pri budovaní kampaní, ich udržiavaní, vylepšovaní alebo odhaľovaní problémov. Všetky nájdete v záložke Prehľady a nástroje. Vylúčenie lokality a kategórie Tento nástroj vám okrem možnosti zadať stránky, na ktorých nechcete, aby sa vaša reklama zobrazovala, umožňuje vylúčiť aj témy, typy médií a typy stránok, …

4 užitočné nástroje v Google Ads Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

Atraktívnejšie reklamy v obsahovej sieti

Vaša reklama sa nemusí zobrazovať len vo výsledkoch vyhľadávania služby Google, keď používateľ zadá dotaz zodpovedajúci vašim kľúčovým slovám. Môže sa zobrazovať používateľovi aj pri prezeraní stránok, ktoré súvisia s vami zadanými kľúčovými slovami, vďaka rozsiahlej kontextovej /obsahovej/ display sieti. Ak chcete inzerovať v obsahovej sieti, je potrebné tomu prispôsobiť vzhľad a posolstvo reklamy. Na …

Atraktívnejšie reklamy v obsahovej sieti Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

Optimalizácia reklamných kampaní

Reklamné kampane v Google Adwords nestačí len vytvoriť a nechať bežať. Správne fungovanie reklamy je založené na princípe pokus-omyl. Je málo pravdepodobné, že hneď pri vytváraní kampane správne odhadnete vhodnú zhodu kľúčového slova v kombinácii s najvhodnejšou cenovou ponukou. Kampane vyžadujú pravidelnú pozornosť, úpravy a zlepšenia. Roztriedenie kľúčových slov Po nejakom čase, keď bežia vaše …

Optimalizácia reklamných kampaní Čítať viac »

Email marketing

7 zásad efektívneho email marketingu

Elektronická pošta (email) je jednou z najznámejších služieb internetu. Typickou internetovou formou komunikácie je zasielanie jednoduchej správy. Keďže v tejto dobe je email každodennou súčasťou nášho života, marketéri pochopili jeho silu ako výkonného nástroja internetového marketingu. Vaša emailová kampaň však môže byť úspešná iba vtedy, ak budete doržiavať zaužívané zásady efektívneho email marketingu. 1. Nezabudnite …

7 zásad efektívneho email marketingu Čítať viac »

PPC reklama

Rozšírte a spresnite svoju reklamu

V minulom dieli nášho seriálu o tvorbe a optimalizácii PPC kampaní sme písali o vytváraní reklamných textov. Reklamný text sám o sebe môže zaujať, ale môžete ho aj vylepšiť a zatraktívniť, aby používateľ našiel priamo na stránke s výsledkami vyhľadávania to, čo hľadá. Google Adwords ponúka možnosť rozšírenia reklamy o adresu, telefonický kontakt alebo ďalšie …

Rozšírte a spresnite svoju reklamu Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

Reklamný text – možno posledná šanca zaujať zákazníka

Zatiaľ čo vhodne zvolené kľúčové slová sú nesmierne dôležité preto, aby sa reklama zobrazila správnemu používateľovi práve vtedy, keď ju hľadá, reklamný text je to, čo rozhoduje o tom, či používateľ na váš odkaz klikne, alebo nie. Je to v tej chvíli vaša jediná šanca používateľa zaujať alebo si ho (možno už navždy) nechať ujsť.O …

Reklamný text – možno posledná šanca zaujať zákazníka Čítať viac »

Reklama Google

Pohrajte sa s nastaveniami reklamných kampaní Google Ads

Keď už máte vytvorený účet, urobený prieskum kľúčových slov, zvolenú štruktúru a spôsob, ktorým chcete platiť za inzerciu, mali by ste sa podrobne pozrieť na širokú ponuku nastavení, ktoré Google Ads ponúka a vyťažiť z nich maximum pre dosiahnutie úspechu Vašich kampaní.V online rozhraní Ads, v záložke “Nastavenia” (Settings) nájdete všetky nastavenia, ktorými môžete ovplyvniť …

Pohrajte sa s nastaveniami reklamných kampaní Google Ads Čítať viac »

PPC reklama

Ktorý typ platby za reklamu je pre vás ten pravý?

Pri používaní systému PPC (pay per click), kde platíte len za privedeného návštevníka na stránku, máte plnú kontrolu nad tým, koľko peňazí za reklamu miniete. Google Ads ponúka štyri rôzne možnosti voľby cenovej ponuky – automatická ponuka, manuálna ponuka, cena za tisíc zobrazení (v angl. CPM) a cena za akvizíciu (v angl. CPA). Cena za …

Ktorý typ platby za reklamu je pre vás ten pravý? Čítať viac »

PPC reklama

Tipy na efektívnu štruktúru PPC účtu

Štruktúra účtu, ktorú zvolíte, má pomerne veľký dopad na neskoršiu úspešnosť vašich kampaní a reklám. Pred jej voľbou je teda potrebné dobre zvážiť, aké sú vaše ciele a podľa ktorých kritérií je pre vás vhodné organizovať obsah kampaní. Štruktúra účtu má 3 úrovne – úroveň účtu, kampaní a reklamných skupín. Tieto pojmy sú bližšie rozpísané v …

Tipy na efektívnu štruktúru PPC účtu Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

Vytvorte si vlastný reklamný Google Ads účet

Aby sa vaše reklamy mohli zobrazovať vo vyhľadávacej alebo kontextovej sieti, je potrebné vykonať 3 kroky: vytvorte si účet na ads.google.com vytvorte si prvé kampane a reklamné skupiny zadajte platobné údaje Bez uskutočnenia posledného kroku sa vaše reklamy zobrazovať nebudú, budete však mať plný prístup ku Ads účtu.Do služby Google Ads sa môžete nanovo zaregistrovať alebo môžete použiť svoj už existujúci …

Vytvorte si vlastný reklamný Google Ads účet Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

Ako vytvoriť úspešný zoznam kľúčových slov

Keyword research (tvorba zoznamu kľúčových slov) je proces vyhľadávania slov a fráz relevantných k vašim produktom alebo službám. Hľadanie vhodných kľúčových slov môže byť náročné, prostredie internetu však ponúka viacero nástrojov, ktoré vám vo vyhľadávaní môžu pomôcť. Vytvorte základný zoznam kľúčových slov V tomto bode tvorby zoznamu kľúčových slov nie je potrebný žiaden nástroj. Zamyslite …

Ako vytvoriť úspešný zoznam kľúčových slov Čítať viac »

Online marketing | PPC reklama | Reklama Google

Kľúčové slová a ich zhody

Kľúčové slovo je slovo alebo fráza, ktorým chcete zachytiť zobrazovanie vášho reklamného textu. Poznáme 2 typy kľúčových slov – pozitívne a negatívne. Každý typ má 3 možnosti zhody – voľnú, frázovú a presnú. Typ zhody môžete zadať pre každé kľúčové slovo zvlášť, využíva sa však najmä pre vyhľadávaciu (search) sieť. Rôznymi typmi zhôd pre jednotlivé kľúčové …

Kľúčové slová a ich zhody Čítať viac »

Reklama Google

12 pojmov a skratiek v reklame Google Ads, ktoré musíte poznať

Pri používaní PPC reklamných systémov sa stretnete s mnohými novými pojmami. Ak im porozumiete, získate lepší prehľad o svojom účte a bude pre vás jednoduchšie vyhodnocovať výsledky vašich kampaní pomocou tzv. metrík. Hierarchia účtu Kampaň (v angl. campaign) Kampaň je základná jednotka štruktúry účtu. Na úrovni kampaní môžete určiť svoj denný rozpočet, geografické a jazykové cielenie …

12 pojmov a skratiek v reklame Google Ads, ktoré musíte poznať Čítať viac »

Copywriting

Copywriting: umenie tvorby textu pre web

Tvorba textov na web sa líši od klasického písania textov. Ak má byť obsah webu úspešný, mal by dodržiavať pravidlá, ktoré privedú na stránky čo najviac návštevníkov. Kľúčovou myšlienkou je správna identifikácia cieľovej skupiny používateľov. Cielenie textov Je dôležité, aby boli v textoch používané všeobecné a známe výrazy a slovné spojenia. Výnimkou je špecifická cieľová …

Copywriting: umenie tvorby textu pre web Čítať viac »

PPC reklama | Reklama Google

Začíname inzerovať na Google

Google AdWords je inzertná služba, ktorá umožňuje vytvárať a spravovať reklamy pre vaše podnikanie. Patrí medzi PPC (Pay Per Click) systémy čiže reklamné systémy, kde platíte za preklik, nie za zobrazenie. Reklamné PPC systémy zabezpečujú zobrazovanie reklamného odkazu na základe vami hľadaných kľúčových slov. Kde sa môžu zobrazovať vaše PPC reklamy? Môžete si zvoliť, či chcete vaše …

Začíname inzerovať na Google Čítať viac »

Online marketing

Zaujmite zákazníkov kreatívne vďaka virálnemu marketingu

Virálny marketing je novodobý nástroj marketingu, ktorý pôsobí v oblasti internetu, pričom využíva klasické reklamné formáty. Základom správnej virálnej kampane je získať pozornosť zákazníkov tak, aby sami medzi sebou začali šíriť kampaň a informácie o nej. Po prvý krát o internetovom virálnom marketingu písal Douglas Rushkoff vo svojej knihe Media Virus (1994). Termín „virálny marketing“ …

Zaujmite zákazníkov kreatívne vďaka virálnemu marketingu Čítať viac »

Správa a reklama facebook

Aké príležitosti vám prináša marketing na sociálnych sieťach

Na Slovensku je na Facebooku aj na Pokeci zaregistrovaných až 1,7 milióna používateľov, na Twitteri viac než 4 000 Slovákov. Každá z týchto služieb môže firme priniesť nových návštevníkov i budúcich zákazníkov. Čo sú sociálne siete Sociálne siete nie sú len obyčajné stránky, ale špeciálne aplikácie, ktoré sú založené zdielaní obsahu. Sociálne siete so sebou …

Aké príležitosti vám prináša marketing na sociálnych sieťach Čítať viac »

Scroll to Top