Kategórie: PPC reklama

Tipy na efektívnu štruktúru PPC účtu

Štruktúra účtu, ktorú zvolíte, má pomerne veľký dopad na neskoršiu úspešnosť vašich kampaní a reklám. Pred jej voľbou je teda potrebné dobre zvážiť, aké sú vaše ciele a podľa ktorých kritérií je pre vás vhodné organizovať obsah kampaní. Štruktúra účtu má 3 úrovne – úroveň účtu, kampaní a reklamných skupín. Tieto pojmy sú bližšie rozpísané v slovníku základných pojmov.

Účet

Na úrovni účtu je potrebné priradiť ku svojmu Ads účtu jedinečnú e-mailovú adresu a heslo. Môžete použiť už existujúci Google účet. Taktiež je na tejto úrovni potrebné zadať fakturačné údaje.

Kampaň

Na úrovni kampane môžete nastaviť denný rozpočet pre kampaň, geografické a jazykové cielenie, predvoľby distribúcie reklám alebo časové obmedzenie kampane.

Reklamná skupina

Na tejto úrovni už môžete priamo vkladať kľúčové slová, reklamné texty a umiestnenia, rovnako nastavovať bidy (cenové ponuky) pre jednotlivé skupiny.

Podľa čoho zvoliť štruktúru

Rozhodnutie o tom, ako by mala štruktúra vášho účtu vyzerať, je veľmi individuálna. Existuje množstvo kritérií, ktoré sa líšia podľa ponuky produktov, služieb a podľa vášho podnikania.

  • Najdôležitejšie je zvažovať organizáciu účtu tak, aby ste v údajoch mali dobrý prehľad a aby ste mohli rýchlo a jednoducho uskutočňovať úpravy.
  • Ďalším kritériom môže byť rozdelenie vašich produktov/služieb do reklamných skupín tak, aby ste nemali problém k nim priradiť cieľovú URL, ktorá bude zodpovedať reklamnému textu a bude smerovať priamo na produkt či službu na vašej webstránke. Pri tom vám môže pomôcť už existujúca štruktúra vašej webstránky.
  • Ak sa chystáte prezentovať viaceré webstránky, vytvorte pre každú vlastnú kampaň.
  • Zamyslite sa aj nad tým, ako chcete svoje kampane cieliť, či už jazykovo alebo geograficky. Ak máte “kamenné” obchody, zvážte, či nevyužijete cielenie pre okolie jednotlivých predajní. V takom prípade budete pre každú predajňu potrebovať vlastnú kampaň.
  • Ak predávate tovar rôznych známych značiek, môže byť toto kritériom pre rozčlenenie vášho účtu. Vytvorte zvlášť kampaň pre každú značku a reklamné skupiny roztrieďte podľa typov produktov.

Príklad: Ste predajcom topánok. Na webstránke máte ako základné rozdelenie topánok na Detské, Dámske, Pánske. Toto rozdelenie môžete použiť pre vytvorenie kampaní. Ďalej máte dámske topánky rozdelené na Príležitostné, Na voľný čas, Balerínky, Žabky. To môžu byť reklamné skupiny. Pri voľbe takejto štruktúry nebudete mať problém s prehľadnosťou, pretože štruktúra bude podobná vášmu webu, nebudete mať problém s priradením cieľových URL a budete mať množstvo iných kategórií, ktoré môžete použiť ako dodatočné odkazy na stránky (sitelinky) k vášmu reklamnému textu.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago