Email marketing

Čo je HTML e-mail a prečo by sme ho mali využívať na rozosielanie newslettrov

E-mail marketing patrí medzi najsilnejšie nástroje internetového marketingu. Snahou každého marketéra je dosiahnuť, aby e-mailová kampaň priniesla čo najväčšiu efektívnosť. Prvý dojem nie je dôležitý len pri komunikácií tvárou v tvár. Vzhľad e-mailu vo veľkej miere prispieva dosiahnutiu vášho hlavného cieľa – zaujať.

Čo je to HTML e-mail?

HTML e-mail ponúka široké možnosti formátovania a sémantického značkovania e-mailu, ktoré nie sú dostupné a možné pri práci s obyčajným textom. Väčšina grafických e-mailových klientov podporuje HTML. Mnohé z nich poskytujú GIU editor pre písanie HTML e-mailov a taktiež nemajú problém zo zobrazovaním prijatých HTML e-mailov.

Prečo ho používať?

Pri zasielaní newslettra musíte svojho odberateľa zaujať okamžite. Ak bude váš e-mail vyzerať kreatívne, nápadito aj s dostatočnou informačnou hodnotou, bude omnoho účinnejší. Preto je vhodné využívať HTML e-maily, keďže ich efektivita je na oveľa vyššej úrovni v porovnaní čistým textom.

Je dôležité, aby ste si na začiatku vytvorili dobre vyzerajúcu šablónu, ktorú budete používať po celú dobu komunikácie s odberateľom. Výhodou jednotného vzhľadu je jednoduchá zapamätateľnosť a identifikácia pre zákazníka. Ak si vás vryje do pamäti, bude ďalšia komunikácia omnoho jednoduchšia.

Nástrahy, ktoré musíte prekonať

Pri zasielaní HTML e-mailov sa však stretnete aj s prípadnými nezrovnaloťami, ktoré musíte vyriešiť. Musíte sa vysporiadať aj s týmito problémami:

  1. Kompatibilita – V súvislosti s kompatibilitou prichádzame do problému so správnym zobrazením prijatého e-mailu. Môže sa teda stať, že e-mail sa zobrazí rozdielne, v horších prípadoch bude úplne nečitateľný. Preto je dôležité pred odoslaním kampane otestovať kompatibilitu s najvyužívanejšími mailovými programami a klientmi.
  2. Zakázané zobrazovanie obrázkov a linkov – Ďalší problém, na ktorý môžte naraziť je, že používatelia nemajú povolené zobrazovanie obrázkov v e-mailoch. Ide najmä o firemné adresy, ktorým to nepovolujú bezpečnostné opatrenia. V niektorých prípadoch sú taktiež zakázané linky a ich externé prepojenie je znemožnené. Tieto problémy však vy ako odosielateľ ovplyvniť nedokážete.
  3. Spamové filtre – Boj so spamom je jednou z priorít každého e-mailového klienta. Preto je niekedy náročné vytvoriť e-mail, ktorý nebude automaticky považovaný za spam. Niekorí e-mailoví klienti umožňujú používateľom označovať správy ako spam. Ak tak spraví viacero odberateľov, váš e-mail sa ďalším doručí automaticky ako spam. Filtre taktiež skúmajú dôveryhodnosť odosielateľa a textu správy. Ďalším problémom sa môže stať, ak máte v databáze príliš mnoho užívateľov z rovnakého e-mailového servera, ktorý môže túto hromadnú správu zaradiť automaticky do priečinku so spamom.

Jednou z možností, ako vyriešiť niektoré problémy je uviesť link, ktorý otvorí e-mail v okne prehliadača ako klasickú internetovú stránku a celý obsah sa tak mal zobrazí bez problémov. Obsah by však mal byť optimalizovaný pre najčastejšie používané prehliadače (IE, Mozzila, Chrome).

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago