E-mail marketing patrí medzi najsilnejšie nástroje internetového marketingu. Snahou každého marketéra je dosiahnuť, aby e-mailová kampaň priniesla čo najväčšiu efektívnosť. Prvý dojem nie je dôležitý len pri komunikácií tvárou v tvár. Vzhľad e-mailu vo veľkej miere prispieva dosiahnutiu vášho hlavného cieľa – zaujať.
Čo je to HTML e-mail?
HTML e-mail ponúka široké možnosti formátovania a sémantického značkovania e-mailu, ktoré nie sú dostupné a možné pri práci s obyčajným textom. Väčšina grafických e-mailových klientov podporuje HTML. Mnohé z nich poskytujú GIU editor pre písanie HTML e-mailov a taktiež nemajú problém zo zobrazovaním prijatých HTML e-mailov.
Prečo ho používať?
Pri zasielaní newslettra musíte svojho odberateľa zaujať okamžite. Ak bude váš e-mail vyzerať kreatívne, nápadito aj s dostatočnou informačnou hodnotou, bude omnoho účinnejší. Preto je vhodné využívať HTML e-maily, keďže ich efektivita je na oveľa vyššej úrovni v porovnaní čistým textom.
Je dôležité, aby ste si na začiatku vytvorili dobre vyzerajúcu šablónu, ktorú budete používať po celú dobu komunikácie s odberateľom. Výhodou jednotného vzhľadu je jednoduchá zapamätateľnosť a identifikácia pre zákazníka. Ak si vás vryje do pamäti, bude ďalšia komunikácia omnoho jednoduchšia.
Nástrahy, ktoré musíte prekonať
Pri zasielaní HTML e-mailov sa však stretnete aj s prípadnými nezrovnaloťami, ktoré musíte vyriešiť. Musíte sa vysporiadať aj s týmito problémami:
- Kompatibilita – V súvislosti s kompatibilitou prichádzame do problému so správnym zobrazením prijatého e-mailu. Môže sa teda stať, že e-mail sa zobrazí rozdielne, v horších prípadoch bude úplne nečitateľný. Preto je dôležité pred odoslaním kampane otestovať kompatibilitu s najvyužívanejšími mailovými programami a klientmi.
- Zakázané zobrazovanie obrázkov a linkov – Ďalší problém, na ktorý môžte naraziť je, že používatelia nemajú povolené zobrazovanie obrázkov v e-mailoch. Ide najmä o firemné adresy, ktorým to nepovolujú bezpečnostné opatrenia. V niektorých prípadoch sú taktiež zakázané linky a ich externé prepojenie je znemožnené. Tieto problémy však vy ako odosielateľ ovplyvniť nedokážete.
- Spamové filtre – Boj so spamom je jednou z priorít každého e-mailového klienta. Preto je niekedy náročné vytvoriť e-mail, ktorý nebude automaticky považovaný za spam. Niekorí e-mailoví klienti umožňujú používateľom označovať správy ako spam. Ak tak spraví viacero odberateľov, váš e-mail sa ďalším doručí automaticky ako spam. Filtre taktiež skúmajú dôveryhodnosť odosielateľa a textu správy. Ďalším problémom sa môže stať, ak máte v databáze príliš mnoho užívateľov z rovnakého e-mailového servera, ktorý môže túto hromadnú správu zaradiť automaticky do priečinku so spamom.
Jednou z možností, ako vyriešiť niektoré problémy je uviesť link, ktorý otvorí e-mail v okne prehliadača ako klasickú internetovú stránku a celý obsah sa tak mal zobrazí bez problémov. Obsah by však mal byť optimalizovaný pre najčastejšie používané prehliadače (IE, Mozzila, Chrome).