V predchádzajúcom článku sme si popísali základné metriky, podľa ktorých sledujeme primárnu úspešnosť našej kampane. Ale ako zistiť, či naša kampaň aj zarobila. Informujem v mojom e-maili o novom produkte? Koľko ľudí si produkt z newslettra na mojej stránke pozrelo a koľkí z nich si ho kúpili? V tomto prípade musíme využiť analytické nástroje.
Sledovanie efektívnosti vašim kampaní vám dopomôže k objaveniu počtu návštevníkov, ktorí čítajú vaše e-maily a reagujú na ne. Môžte sledovať pohyb zákazníkov na vašom potom, ako kliknú na linku v newslettri. Aby ste dokázali prilákať čo najväčší počet vracajúcich sa zákazníkov musíte poznať ich správanie. Práve výsledky štatistík vám umožnia optimalizovať vaše kampane a dotiahnuť ich čo najbližšie k dokonalosti.
Práve služba Google Analytics vám umožní značkovať vaše kampane tagmi, takže môžte sledovať, ako sa správa zákazník, ktorý dostane váš e-mail. Tagy sú značky s dodatočnými informáciami, ktoré sú pridávané k jednotlivým linkom v newslettri.
Na základné týchto informácií dokáže Google Analytics vyhodnocovať správanie používateľa a umožňuje tak hodnotiť odkazy v e-maily. Ak by ste jednotlivé linky neoznačili tagmi, vo výsledných štatistikách viete identifikovať iba online webového klienta, ktorého používa daný odberateľ, napr. Gmail.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…