Ako zistím, že moja e-mailová kampaň zarobila?

V predchádzajúcom článku sme si popísali základné metriky, podľa ktorých sledujeme primárnu úspešnosť našej kampane. Ale ako zistiť, či naša kampaň aj zarobila. Informujem v mojom e-maili o novom produkte? Koľko ľudí si produkt z newslettra na mojej stránke pozrelo a koľkí z nich si ho kúpili? V tomto prípade musíme využiť analytické nástroje.

Google Analytics a e-mail marketing

Sledovanie efektívnosti vašim kampaní vám dopomôže k objaveniu počtu návštevníkov, ktorí čítajú vaše e-maily a reagujú na ne. Môžte sledovať pohyb zákazníkov na vašom potom, ako kliknú na linku v newslettri. Aby ste dokázali prilákať čo najväčší počet vracajúcich sa zákazníkov musíte poznať ich správanie. Práve výsledky štatistík vám umožnia optimalizovať vaše kampane a dotiahnuť ich čo najbližšie k dokonalosti.

Tagovanie kampaní

Práve služba Google Analytics vám umožní značkovať vaše kampane tagmi, takže môžte sledovať, ako sa správa zákazník, ktorý dostane váš e-mail. Tagy sú značky s dodatočnými informáciami, ktoré sú pridávané k jednotlivým linkom v newslettri.

Na základné týchto informácií dokáže Google Analytics vyhodnocovať správanie používateľa a umožňuje tak hodnotiť odkazy v e-maily. Ak by ste jednotlivé linky neoznačili tagmi, vo výsledných štatistikách viete identifikovať iba online webového klienta, ktorého používa daný odberateľ, napr. Gmail.

Jana Rusinková

Pridal
Jana Rusinková
Značky: basic

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago