Ako zistím, že moja e-mailová kampaň zarobila?

V predchádzajúcom článku sme si popísali základné metriky, podľa ktorých sledujeme primárnu úspešnosť našej kampane. Ale ako zistiť, či naša kampaň aj zarobila. Informujem v mojom e-maili o novom produkte? Koľko ľudí si produkt z newslettra na mojej stránke pozrelo a koľkí z nich si ho kúpili? V tomto prípade musíme využiť analytické nástroje.

Google Analytics a e-mail marketing

Sledovanie efektívnosti vašim kampaní vám dopomôže k objaveniu počtu návštevníkov, ktorí čítajú vaše e-maily a reagujú na ne. Môžte sledovať pohyb zákazníkov na vašom potom, ako kliknú na linku v newslettri. Aby ste dokázali prilákať čo najväčší počet vracajúcich sa zákazníkov musíte poznať ich správanie. Práve výsledky štatistík vám umožnia optimalizovať vaše kampane a dotiahnuť ich čo najbližšie k dokonalosti.

Tagovanie kampaní

Práve služba Google Analytics vám umožní značkovať vaše kampane tagmi, takže môžte sledovať, ako sa správa zákazník, ktorý dostane váš e-mail. Tagy sú značky s dodatočnými informáciami, ktoré sú pridávané k jednotlivým linkom v newslettri.

Na základné týchto informácií dokáže Google Analytics vyhodnocovať správanie používateľa a umožňuje tak hodnotiť odkazy v e-maily. Ak by ste jednotlivé linky neoznačili tagmi, vo výsledných štatistikách viete identifikovať iba online webového klienta, ktorého používa daný odberateľ, napr. Gmail.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore