Email marketing

Tajomstvá copywritingu – text, ktorý predáva

Pri písaní textov na web by malo byť vašim hlavným cieľom zaujať a presvedčiť ľudí, aby urobili to, čo od nich požadujete – prísť na váš web, spraviť objednávku, nakúpiť,… Písanie presvedčivých textov nie je len o talente, ale o zručnosti, ktorú je možné vypracovať praxou a experimentovaním.

Je všeobecne známe, že ľudia na webe čítajú veľmi málo. Máte asi tak 3 sekundy na to, aby ste zaujali. Preto je dôležité vyberať tie správne slová a snažiť sa, aby bol váš newsletter odlišný. V tomto článku si popíšemie viacero tipov, ktoré vám pomôžu písať efektívnejšie a získať tak vyššie tržby od zákazníkov.

Jasne, stručne, úderne!

Zamerajte sa hlavne na predmet. Predmet je najkratšou časťou celého e-mailu, no má najväčšiu silu. Po jeho prečítaní prichádza kritický moment, na ktorom vám najviac záleží – otvorenie e-mailu. Vytvorte teda vzrušenie pre niečo špeciálne, pútavé a poskytnite dostatok informácií. A toto všetko zmestite do 50 znakov.

Držte sa nasledujúcich pravidiel:

  • vyvolajte pocit naliehavosti
  • uveďte to najdôležitejšie na začiatku
  • inšpirujte sa newslettrami, ktoré zaujali vás
  • držte sa overených taktík

Call to action na začiatku

Veľmi málo ľudí dočíta e-mail až do konca. Ak nechcete prísť o zákazníka, musíte zaujať jeho pozornosť hneď na začiatku. Informácie v e-maili by mali byť rozložené tak, aby sa všetko najdôležitejšie nachádzalo v úvodnej časti, ktorú používateľ vidí na monitore bez nutnosti skrolovania. Výzva k akcii, ktorú by mal obsahovať každý newsletter, musí byť definovaná jasne a jednoznačne.

E-mail by mal byť konštruovaný nasledovne:

  • výzva k akcii
  • ponuka
  • problém
  • riešenie problému
  • dodatočné informácie

Zvýrazňujte!

Vytvorte v e-maili chodníček, ktorým chcete viesť svojho čitateľa. Zvýraznením dôležitých slov a potrebných informácií vediete jeho pozornosť priamo tam, kam chcete vy. Slová zvýrazňujte iba hrubým písmom (bold), ale nedpočiarkujte ich. Podčiarkovanie by mohlo byť pre používateľa zavádzajúce a takéto slová by mohol považovať za linky. Môžte taktiež využívať aj zoznamy, kde zhrniete všetko dôležité.

Pridajte do textu prepojenia

Ak ste zákazníka už zaujali, poskytnite mu príležitosť dozvedieť sa viac. Dajte mu možnosť zistiť si viac informácií ako o vás, tak aj o produktoch, ktoré propagujete. Nestačí, ak uvediete iba link na váš web.

Zákazníci chcú byť informovaní rýchlo a konkrétne. Priveďte ho na vaše stránky cez cielené linky, ktoré sa budú nachádzať priamo v e-maili. Ak ich tam nedáte, používateľ stratí záujem a nebude si vás a vaše produkty vyhľadávať sám.

Grafika ruka v ruke s obsahom

Váš text môže byť perfektný a zaujímavý, no ak mu nedáte tú správnu grafickú formu, záujem zákazníka si nezískate. Používatelia si vždy najskôr všimnú vzhľad, až ten ich motivuje k prečítaniu obsahu. Grafické spracovanie by malo spojené s corporate identity, čo pomáha jednoduchšej  identifikácii firmy používateľom.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago