Ako merať úspech e-mailovej kampane?

Vaša práca na kampani odoslaním e-mailu vôbec nekončí. Ak chcete zistiť, či bola vaša kampaň úspešná, musíte poznať metriky, podľa ktorých dokážete identifikovať výsledky. Významom sledovania týchto metrík je zistiť či to, čo robíte je účinné a či vám kampaň zabezpečí návratnosť vašich investícií a prinesie nových zákazníkov.

Metriky, ktorým by ste mali rozumieť

Radi by sme vám popísalí základné metriky, ktoré sa využívajú pri sledovaní výkonnosti e-mailových kampaní. Správnym pochopením týchto čísel z e-mailových kampaní, ktoré sú ich neoddeliteľnou súčasťou, dokážete identifikovať chyby a problémy, ktoré jednotlivé kampane sprevádzajú a môžte ich odstrániť a v budúcnosti sa im vyhnúť.

Doručiteľnosť – Deliverability

Je to miera, ktorá interpretuje počet e-mailov doručených do Doručenej pošty. Vyjadruje pomer všetkých odoslaných e-mailov a vrátených e-mailov, ktoré filter nepustil do doručenej pošty (bounce).

Miera otvorenia – Open rate

Ide o počet e-mailov, ktoré boli doručené a odberateľ ich otvoril, pričom nemusel kliknúť na žiadny link. Ak ste odoslali 100 e-mailov a otvorených bolo 30, ide o mieru otvorenia 30%. Toto číslo je dôležité najmä v prípade, ak je nižšie ako 30%. Vtedy je nutn začať hľadať problém a uvažovať nad silou efektivity kampane.

Miera prekliku – Click-through rate (CTR)

Miera prekliku sleduje, koľkokrát bolo kliknuté na jednotlivé odkazy v newslettri. Kľúčom k dosiahnutiu čo navyššej CTR je, aby boli odkazy v e-maili relevantné k obsahu, jednoduché, priame a cielené na jednotlivé skupiny odberateľov.

Miera odhlásenia – Unsubscribe rate

Toto číslo vyjadruje počet odberateľov newslettra, ktorí sa rozhodli odhlásiť svoj e-mail z odberu. Miera je stanovená pomerom cieľového počtu doručených e-mailov a počtu odhlásení.

Ak používate mailing list starší ako 6 mesiacov je možné, že miera odhlásenia bude veľmi vysoká, pretože odberatelia si nemusia pamätať, že sa na odber noviniek prihlásili. Ak je však e-mailová databáza čerstvá a táto miera je aj tak vysoká, je potrebné uvažovať nad zacielením a relevantnosťou e-mailov.

Miera konverzie – Conversion rate

Meradlom relevancie je konverzia. Každý e-mail by mal obsahovať jasnú výzvu k akcii (call-to-action). Konverziu si volíte sami a môže byť v každom e-maili iná (napr. nákup tovaru, rezervácia, vyplnenie formuláru).

Výsledky úspešnej kampane podľa Ataxo

  • Celkový počet doručení > 97%
  • Otvorení > 40%
  • Kliknutí > 20%
  • Konverzií > 4%
  • Odhlásení < 1%
Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago