Začíname inzerovať na Google

Google AdWords je inzertná služba, ktorá umožňuje vytvárať a spravovať reklamy pre vaše podnikanie. Patrí medzi PPC (Pay Per Click) systémy čiže reklamné systémy, kde platíte za preklik, nie za zobrazenie. Reklamné PPC systémy zabezpečujú zobrazovanie reklamného odkazu na základe vami hľadaných kľúčových slov.

Kde sa môžu zobrazovať vaše PPC reklamy?

Môžete si zvoliť, či chcete vaše reklamy zobrazovať pri vyhľadávaní (teda v search sieti), v kontextovej sieti (display sieti) alebo v oboch súčasne.

  • Search sieť – vaše reklamné texty sa zobrazujú ako sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávania na stránke google.com. Reklamy sa zobrazujú na základe zadaného kľúčového slova. Zobrazujú teda len tým používateľom, ktorí o vašu oblasť majú záujem.
  • Display (kontextová) sieť – reklamy sa zobrazujú na relevantných webových stránkach, príbuzných téme vášho podnikania. PPC reklama teda nemusí byť len textová, môže mať aj formu štandardného grafického bannera alebo videa. Rovnako si môžete zvoliť len vybrané stránky v kontextovej sieti, na ktorých chcete, aby sa vaša reklama zobrazovala.

Koľko stojí PPC reklama?

Pokiaľ ide o finančné náklady na takýto druh reklamy, žiadna minimálna ani maximálna hodnota, ktorú musíte denne/mesačne preinzerovať  nie je stanovená. Záleží na vašom rozhodnutí, akú sumu sa rozhodnete denne vložiť do reklamy. Na odhad vašich nákladov a možností platby môžete použiť nástroj  Account Fees and Payment Options Finder.

V súčasnej dobe je Google AdWords podporovaný v 42 jazykoch, medzi nimi aj v slovenčine.

Zhrnutie

Vaše reklamy sa môžu zobrazovať ako sponzorované odkazy na stránke s výsledkami vyhľadávania vyhľadávača Google alebo na vybraných weboch v internetovej sieti. Môžete si vybrať, či použijete textovú, bannerovú reklamu alebo video.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago