Virálny marketing je novodobý nástroj marketingu, ktorý pôsobí v oblasti internetu, pričom využíva klasické reklamné formáty. Základom správnej virálnej kampane je získať pozornosť zákazníkov tak, aby sami medzi sebou začali šíriť kampaň a informácie o nej.
Po prvý krát o internetovom virálnom marketingu písal Douglas Rushkoff vo svojej knihe Media Virus (1994). Termín „virálny marketing“ bol prvý krát použitý harwardským profesorom Jeffrey F. Rayportom v decembri 1996 v článku pre Fast Company: “The virus of marketing.”
Virálny marketing spolu so vznikom sociálnych sietí začal naberať na svojej sile. Jeho najväčšou výhodou je fakt, že ho šíria sami užívatelia. Tým sú aj náklady na šírenie takejto formy reklamy naozaj nízke. Základným cieľom virálneho marketingu je vyvolať záujem a povedomie o značke alebo produkte.
K virálnemu marketingu neodmysliteľne patrí:
Aby mohol byť virálny marketing úspešný, je potrebné vložiť do kampane silnú dávku kreativity. V príjemcovi musí vyvolať potrebu odporučiť “reklamu” svojim priateľom. Ak sa vám to podarí, máte vyhrané. Znie to jednoducho, no výsledok nie je nikdy jednoznačný. Nikdy totiž neviete, čo môžete od príjemcov čakať, ako kampaň príjmu a ako sa zachovajú.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…