V porovnaní s ostatnými nástrojmi internetového marketingu patria newslettre stále medzi najobľúbenejšie a najefektívnejšie. Je dôležité robiť e-mail marketing dobre a kvalitne. Najskôr si však musíte vybudovať povedomie a dobré meno v očiach potenciálnych klientov. Musíte zaujať! Potom sa úspech dostaví sám a vy sa môžete tešiť z výborných vzťahov s vašimi zákazníkmi.
Dajte odberateľovi jednoznačne najavo, že vaša správa nepatrí do priečinku so spamom. Chytľavý predmet, v lepšom prípade aj personalizovaný priamo pre daného klienta, vás môže zachrániť hneď na začiatku. Najkritickejší je prvý e-mail, ktorý doručíte odberateľovi. Na základe prvého dojmu si používateľ vytvorí názor, ktorý len málokedy zmení. Dajte si preto záležať na tom, aby ste oslovili na prvý pohľad.
E-mailová komunikácia medzi firmou a odberateľom musí byť vyžiadaná. Neriskujte stratu reputácie a zasielajte vaše newslettre len na aktualizovanú vybudovanú databázu, kde boli všetci odberatelia prihlásení vedome a dobrovoľne.
Mnohonásobne tým zvýšite efektivitu vášho snaženia a vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám, v horšom prípade stažnostiam alebo pokutám zo strany obchodnej inšpekcie. Taktiež poskytnite odberateľom možnosť odhlásenia sa z mailing listu. Nestratíte tak dôveru v očiach potenciálnych klientov.
Je všeobecne známe, že ľudia na webe nečítajú. Preto budete zbytočne odberateľovi servírovať kvantum informácií, ktoré aj tak s najväčšou pravdepodobnosťou odignoruje. Vašou devízou by mala byť stručnosť. Pridajte do textu linky. Ak bude mať používateľ záujem dozvedieť sa viac, pôjde na váš web.
Ak sa rozhodnete tikať, tikajte, ak vykať, vykajte. Ale dodržiavajte to počas celej komunikácie s klientom. Či pôsobí na klientov lepšie tikanie alebo vykanie, zistíte pomocou testovania kampaní. Personalizácia vo veľkej miere dopomáha zaujať klienta. Skúste pôsobiť na jeho podvedomie.
Zaujal by vás titulok “Newsletter 06/2011”? Omnoho údernejší a zaujímavejší je predmet “Peter, výhodná cena notebooku len dnes”. Na používateľov veľmi dobre pôsobí aj naliehavosť a vytvorenie pocitu, že tá výhodná ponuka, ktorú prezentujete vo vašom newslettri, je určená iba jemu.
Ak ste v prihlasovacom formulári uviedli, že sa jedná o newsletter s mesačnou periodicitou, dodržiavajte to. Určite bude odberateľa otravovať, ak ho budete dennodenne atakovať jeho mailovú schránku nezaujímavým obsahom.
Keď ste hneď na začiatku neuviedli presný časový údaj o odosielaní, snažte sa udržať pravidelnosť. Na základe testovania vyhodnoťte najvhodnejší čas, kedy je otvorený a prečítaný najväčší počet e-mailov. Snažte sa tento čas striktne dodržiavať. Používateľ si tak zvykne a bude vaše novinky očakávať.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…