E-mail marketing ako najstaršia forma online marketingu patrí medzi najsilnejšie nástroje marketérov. Ak chcete, aby bola vaša kampaň čo najúspešnejšia, musíte sa držať jednoduchých pravidiel, ktoré dokážu posilniť účinnosť newslettrov. Jedným zo základných  zásad je udržiavať váš mailing list stále čistý.

Správny čas na upratovanie

Miera doručiteľnosti a bounce rate kampane sa stále znižuje? Je stále otváraných menej a menej správ? Ak je vaša odpoveď na niektorú z týchto otázok áno, je potrebné začať hľadať problém. Správne miesto, kde je možné tento problém vyriešiť, je práve databáza e-mailov.

Pravidelná kontrola a čistenie mailing listu by sa mala vykonávať v pravidelných intervaloch. Snažte sa začať s upratovaním spolu s budovaním vaše databázy. Najväčšou devízou je, ak bude váš zoznam e-mailov čistý hneď od začiatku.

Chybné alebo zle napísané e-maily je potrebné vymazať ešte pred odoslaním kampane. Snažte sa vymazávať nielen odberateľov, ktorým nebol newsletter doručený, ale aj tých, ktorí ho označili ako spam alebo ho neotvorili.

Nechajte odberateľov potvrdiť svoj záujem

Každý e-mail vo vašom zozname musí byť potvrdený jeho prijímateľom. Neprivádzajte odberateľa do omylu, dajte mu jasne najavo, že sa prihlasuje do odoberania newslettra. Odoslaním potvrdzovacieho e-mailu sa ubezpečíte, či odberateľ má seriózny záujem o prijímanie vašich newslettrov. Mal by byť doručený odberateľovi do dvoch minút od registrácie.

V tomto e-maili ho môžte informovať o frekvencii zasielania a o jeho obsahu. Taktiež nezabudnite na možnosť jednoduchého odhlásenia. Tieto kroky sú veľmi dôležité a už od začiatku budujú vzťah vašej firmy a potenciálneho zákazníka.

Umožnite personalizáciu

Ak ste v prihlásení do odberu noviniek žiadali od odberateľov zadať určité kategórie záujmu, umožnite im tieto možnosti neskôr aj zmeniť. Môže sa stať, že používateľ chce pridať alebo odobrať niektorú z nich. Odberateľovi môžte poskytnúť taktiež možnosť zmeny e-mailu, ktorý zadal pri registrácií.

Súhrn krokov, ktoré by ste mali dodržať pri starostlivosti o e-mailovú databázu

  1. Chybné e-maily skontrolujte ešte pred odoslaním kampane (môžte použiť aj validačný softvér, ktorý vám umožní tieto e-maily identifikovať)
  2. Vymažte zo zoznamu tých, ktorý sa z odberu odhlásili
  3. Po vyhodnotení kampane vyraďte zo zoznamu odberateľov, ktorým e-mail nebol doručený, zaradili ho ako spam alebo ho neotvorili
  4. Umožnite odberateľovi zmeniť údaje, ktoré zadal pri registrácií
  5. Nezabudnite na možnosť odhlásenia sa z odberu

Čistenie zoznamu nepodceňujte. Používatelia neznášajú spam a obnovenie imidžu vašej firmy v očiach odberateľov môže trvať aj niekoľko mesiacov. Preto sa snažte o to, aby bola e-mailová databáza stále čistá. Potom aj vaše kampane budú efektívne a vďaka tomuto lacnému marketingovému nástroju určite podporíte vaše podnikanie.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

7 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago