Email marketing

Call to action – zákazník musí vedieť, čo od neho požadujete

Call to action (CTA) je pravdepodobne najdôležitejšou súčasťou e-mail marketingu. Popisuje všetky elementy, ktoré odberateľa newslettra motivujú k nejakej očakávanej akcii. Pomocou CTA používateľa nepriamo navádzate k tomu, aby vykonal určitý krok, ktorý od neho vyžadujete. CTA môže predstavovať pre každú kampaň inú akciu, taktiež môže byť odlišná pri rôznych typoch produktov.

Klikni sem nestačí

Najčastejší využívaný spôsob použitia CTA je “Klikni sem!” Mnoho marketérov si myslí, že je to pre používateľa dostatočne motivujúca výzva. Pokladajú ju za jasnú, stručnú a všeobecne pochopiteľnú. Je to naozaj tak?
Považovať obyčajné kliknutie za motivujúce je veľká chyba. Skúste byť kreatívny. Pretože výziev na kliknutie je na internete nekonečno, snažte sa byť iný a zaujať. Za pojmom “Klikni sem” sa skrýva príliš veľa možností. Odstránte túto neistotu tým, že vysvetlíte, čo sa po kliknutí na tlačidlo stane. Vysvetlite čitateľovi prínos, ktorý mu kliknutie prinesie.
Call to action by nemal byť len samotný odkaz. Ide o súhru správnych slov, obrázkov a ostatných prvkov, ktoré by mali zaujať používateľa na prvý pohľad a povzbudiť ho k akcii.

Nepodceňujte dôležitosť výzvy

Ak sa v e-maili žiadna výzva k akcií nenachádza, čitateľa to zmätie a odradí. Nemá žiadny dôvod, aby sa ďalej zaujímal o vašu ponuku. Stratili ste jeho pozornosť. Predstavte si, že sa v newslettri nenachádza žiadna CTA, žiadne “Kúp teraz!”.
Nespoliehajte sa na to, že si používateľ bude vyhľadávať informáce o vašej ponuke sám. Na to zabudnite. Navigujte odberateľa v e-maili pomocou linkov, obrázkov a ďalších výziev. Zjednodušte mu cestu k dosiahnutiu vášho cieľa. Ak bude CTA jasné a zaujímavé, zákazníci sa chytia.

Zvýrazňujte

Snažte sa čitateľovi ukázať tú správnu cestu. Nakomponujte e-mail tak, aby slúžiť používateľovi ako mapa. Mapa k cieľu, ktorý ste mu však stanovili vy. Presvedčte ho, že našiel presne to, čo hľadal. Úspech dosiahnete len vtedy, ak pochopíte myslenie používateľov a budete im servírovať informácie, o ktoré majú seriózny záujem.
Zvýraznite v tele e-mailu všetky informácie, ktoré považujete za dôležité. Tým navediete čitateľa na to, aby sa sústredil práve na tie slová. Pomocou zvýraznenia ho dovediete k najdôležitejšej výzve. Call to action musí v texte vyniknúť, inak si ju čitateľ nevšimne a odignoruje ju.

Tipy na vytvorenie efektívnej výzvy

– Vytýčte si ciele. Najskôr musíte vy sami vedieť, čo je cieľom vašej kampane.
– Jednoznačne ukážte svojim odberateľom, čo od nich chcete. To “ČO” zakomponujte do akcie (prečítaj, informuj sa, pridaj do košíka, kúp,zaregistruj sa…)
– CTA musí byť klikateľný odkaz. No nikde nie je napísané, že to musí byť len jeden. Môžu to byť názvy produktov, ďalšie info, atď. Dajte čitateľovi na výber viac možností a zvýšite tým celkovú mieru prekliku.
– Pripravte čitateľovi mapu, ktorá ho privedie tam, kam chcete.
– Zvýraznite call to action. Nech používateľa zaujme a uvidí ju na prvý pohľad.
– Vytvorte pocit naliehavosti. Ak bude vaša ponuka časovo obmedzená, vytvoríte v čitateľovi dojem, že nemôže čakať (mohol by výhodnú cenu prepásť)

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

7 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago