Reklamné kampane v Google Adwords nestačí len vytvoriť a nechať bežať. Správne fungovanie reklamy je založené na princípe pokus-omyl. Je málo pravdepodobné, že hneď pri vytváraní kampane správne odhadnete vhodnú zhodu kľúčového slova v kombinácii s najvhodnejšou cenovou ponukou. Kampane vyžadujú pravidelnú pozornosť, úpravy a zlepšenia.
Po nejakom čase, keď bežia vaše kampane, si pozrite všetky kľúčové slová. Skúste si ich rozdeliť na tri časti – na najlepšie slová s najvyššou mierou prekliku, na dobré slová a na slabšie, ktoré majú málo kliknutí používateľmi. Pre slová, ktoré sú výrazne lepšie ako ostatné môžete napríklad vytvoriť vlastnú reklamnú skupinu, v ktorej bude reklamný text presne korešpondovať s kľúčovým slovom. Používateľovi tak predostriete maximálne relevantnú reklamu a tým zvýšite jej kvalitu. Aj najslabším slovám venujte pozornosť a skúste napríklad zmeniť ich typ zhody, zvýšiť cenovú ponuku alebo zoznam týchto slov pretrieďte.
Keďže základný zoznam kľúčových slov už máte, po istom čase je potrebné ho spresniť a rozšíriť. Môžete skúsiť jeden z troch nasledovných spôsobov:
Dajte si záležať, aby vaše kampane – no najmä reklamné texty – boli neustále aktuálne. Pravidelne ich kontrolujte a upravujte, prípadne nahraďte novými. Napríklad, ak predávate dovolenky pri mori celoročne, dajte si pozor, aby vaša reklama ešte v septembri nelákala používateľov na “letnú dovolenku”.
Google Adwords ponúka šikovné nástroje, ktoré vám uľahčia sledovať, ako sa vašim kampaniam darí. Môžete si v pravidelných intervaloch na svoj e-mail nechať posielať prehľady za určité časové obdobie, ktoré si sami zvolíte.
Užitočný nástroj pre prehľad o aktuálnom dianí na vašom účte môže byť aj vlastné upozornenia. Tento nástroj v pravidelných (vami stanovených) intervaloch kontroluje váš účet a porovnáva hodnoty s hraničnými hodnotami, ktoré ste zadali. Ak sú hodnoty iné ako v rozmedzí, ktoré ste si stanovili, systém vás upozorní priamo vo vašom Adwords účte alebo e-mailom. Napríklad si môžete nastaviť upozornenie pre zvýšenie priemernej ceny za klik nad stanovenú hodnotu alebo minutie určitého percenta stanoveného denného rozpočtu.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…