Optimalizácia reklamných kampaní

Reklamné kampane v Google Adwords nestačí len vytvoriť a nechať bežať. Správne fungovanie reklamy je založené na princípe pokus-omyl. Je málo pravdepodobné, že hneď pri vytváraní kampane správne odhadnete vhodnú zhodu kľúčového slova v kombinácii s najvhodnejšou cenovou ponukou. Kampane vyžadujú pravidelnú pozornosť, úpravy a zlepšenia.

Roztriedenie kľúčových slov

Po nejakom čase, keď bežia vaše kampane, si pozrite všetky kľúčové slová. Skúste si ich rozdeliť na tri časti – na najlepšie slová s najvyššou mierou prekliku, na dobré slová a na slabšie, ktoré majú málo kliknutí používateľmi. Pre slová, ktoré sú výrazne lepšie ako ostatné môžete napríklad vytvoriť vlastnú reklamnú skupinu, v ktorej bude reklamný text presne korešpondovať s kľúčovým slovom. Používateľovi tak predostriete maximálne relevantnú reklamu a tým zvýšite jej kvalitu. Aj najslabším slovám venujte pozornosť a skúste napríklad zmeniť ich typ zhody,  zvýšiť cenovú ponuku alebo zoznam týchto slov pretrieďte.

Získavanie nových kľúčových slov

Keďže základný zoznam kľúčových slov už máte, po istom čase je potrebné ho spresniť a rozšíriť. Môžete skúsiť jeden z troch nasledovných spôsobov:

  • automatické dopĺňanie vyhľadávača Google – vyberte si svoje TOP kľúčové slová a postupne ich jedno po druhom zadávajte do vyhľadávača. Už pri napísaní prvých písmen vám bude ponúknutý celý zoznam fráz podobných tej vašej. Tieto frázy sú vybrané na základe počtu vyhľadávania inými používateľmi, sú to teda najpoužívanejšie výrazy a frázy.
  • súvisiace vyhľadávania – keď zadáte svoje kľúčové slovo alebo frázu do vyhľadávača Google, na konci stránky s výsledkami vyhľadávania vám Google ponúkne zoznam fráz, ktoré súvisia s tým, čo hľadáte. Tieto návrhy môžete využiť ako nové kľúčové slová.
  • prehľad Hľadaných fráz – kľúčové slová získané z tohto prehľadu budú pre vás pravdepodobne najrelevantnejšie. Môžete si tu prezrieť, aké dotazy zadávajú do vyhľadávača používatelia a ako ich vyhľadávač spája s vašimi kľúčovými slovami. Na základe tohto prehľadu môžete získať nové pozitívne aj negatívne kľúčové slová, ale rovnako aj zistiť, ktorým kľúčovým slovám by ste mohli zvýšiť cenovú ponuku, alebo ktorým je potrebné upraviť zhodu. Ak má niektorá fráza v tomto zozname veľa hľadaní, najlepšie urobíte, ak ju pridáte do svojich kampaní v presnej zhode, keďže už viete, čo používatelia do vyhľadávača zadávajú, aby vás našli.

Aktuálnosť

Dajte si záležať, aby vaše kampane – no najmä reklamné texty – boli neustále aktuálne. Pravidelne ich kontrolujte a upravujte, prípadne nahraďte novými. Napríklad, ak predávate dovolenky pri mori celoročne, dajte si pozor, aby vaša reklama ešte v septembri nelákala používateľov na “letnú dovolenku”.

Udržiavajte si prehľad

Google Adwords ponúka šikovné nástroje, ktoré vám uľahčia sledovať, ako sa vašim kampaniam darí. Môžete si v pravidelných intervaloch na svoj e-mail nechať posielať prehľady za určité časové obdobie, ktoré si sami zvolíte.

Užitočný nástroj pre prehľad o aktuálnom dianí na vašom účte môže byť aj vlastné upozornenia. Tento nástroj v pravidelných (vami stanovených) intervaloch kontroluje váš účet a porovnáva hodnoty s hraničnými hodnotami, ktoré ste zadali. Ak sú hodnoty iné ako v rozmedzí, ktoré ste si stanovili, systém vás upozorní priamo vo vašom Adwords účte alebo e-mailom. Napríklad si môžete nastaviť upozornenie pre zvýšenie priemernej ceny za klik nad stanovenú hodnotu alebo minutie určitého percenta stanoveného denného rozpočtu.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore