> PPC reklama > Atraktívnejšie reklamy v obsahovej sieti

Atraktívnejšie reklamy v obsahovej sieti

Vaša reklama sa nemusí zobrazovať len vo výsledkoch vyhľadávania služby Google, keď používateľ zadá dotaz zodpovedajúci vašim kľúčovým slovám. Môže sa zobrazovať používateľovi aj pri prezeraní stránok, ktoré súvisia s vami zadanými kľúčovými slovami, vďaka rozsiahlej kontextovej /obsahovej/ display sieti. Ak chcete inzerovať v obsahovej sieti, je potrebné tomu prispôsobiť vzhľad a posolstvo reklamy.

Na základe čoho sa reklama zobrazuje v obsahovej sieti?

  • Na základe kľúčových slov – Google porovná vaše kľúčové slová s obsahom stránky a ak sú si témy príbuzné, zobrazí vašu reklamu na tejto webstránke
  • Na základe umiestnení
    • automatické umiestnenia sú stránky, na ktorých sa vaše reklamy zobrazujú na základe kľúčových slov
    • spravované umiestnenia sú vami vybrané stránky z automatických umiestnení alebo webstránky, na ktorých si želáte zobrazovať svoje reklamy (pri výbere stránok môžete využiť informácie z nástroja DoubleClick Ad Planner alebo Nástroja pre prácu s umiestneniami dostupným po prihlásení do Adwords účtu)
  • Na základe publika – môžete zvoliť tematické kategórie, do ktorých sú roztriedené jednotlivé stránky a na týchto stránkach sa bude zobrazovať vaša reklama

    Publikum však môžete využiť aj pri remarketingu – teda používateľovi sa bude zobrazovať reklama na základe kódu, ktorý umiestnite na vašu webstránku, používateľovi sa uloží v počítači a pri návšteve stránok s povolenou display reklamou sa mu zobrazí reklama, ktorá má priradený rovnaký kód, ako je kód, ktorý sa uložil na používateľov počítač z webstránky

V akom formáte sa môže reklama zobrazovať v obsahovej sieti?

  • Textová reklama – jej vzhľad je rovnaký ako vo vyhľadávacej sieti. Ak však chcete textovú reklamu zobrazovať aj v obsahovej sieti, zamerajte sa skôr na branding. Vo vyhľadávacej sieti používateľ sám vyhľadáva váš produkt a teda je pravdepodobné, že má záujem o nákup. V obsahovej sieti mu však chcete dať na vedomie, že váš produkt alebo služby existujú. Ak používateľ zadá do vyhľadávača frázu “zimné bundy”, znamená to, že hľadá oblečenie na zimu a pravdepodobne si ho chce aj kúpiť. Tu je teda potrebné mu predložiť priamo reklamu so zimnými bundami a ponúknuť výhodu. Ak si však prezerá na internete stránku s lyžiarskymi strediskami alebo stránku predajcu lyží, skúste ho presvedčiť, že ku lyžiarskej výbave potrebuje aj nové zimné oblečenie.
  • Obrázkové reklamy – statický obrázok alebo grafický banner môžete vložiť v 9 rôznych veľkostiach. Medzi obrázkové reklamy patria aj reklamy vytvorené pomocou nástroja AdWords Display Ad Builder, v ktorom môžete pomocou predvolených šablón vytvoriť atraktívne bannery pre obsahovú sieť, bez nutnosti ovládať zložité grafické programy alebo platiť za služby profesionálov v oblasti grafiky. Tento nástroj nájdete v ponuke pri vytváraní novej reklamy.

Reklamný banner veľkosti 250×250

Pozor: ak používate vlastné grafické bannery, ich dĺžka nesmie prekročiť 30 sekúnd. Po tomto čase sa banner musí zastaviť a ostať statický. Ďalším pravidlom pre animované reklamy vo formáte GIF je neprekročiť rýchlosť zobrazovania nad 5fps, pri Flash banneroch je táto rýchlosť obmedzená na 20fps.

Tip: používajte tak veľa veľkostných formátov, ako je to len možné. Výrazne sa tým zvýšia šance vašej reklamy na zobrazenie.

Viaceré možnosti využitia videa

  • Click-to-play video – na webstránke sa používateľovi zobrazí statický obrázok, keď však klikne na tlačítko alebo na otvárací obrázok, video sa spustí v rámci priestoru, ktorý je pre ňu vyhradený. Ak používateľ klikne na webovú adresu alebo na video počas prehrávania, bude presmerovaný na webstránku. Pri platbe za tento typ reklamy si môžete vybrať, či budete platiť za kliknutie alebo za tisíc zobrazení.
  • InVideo je textová reklama, ktorý sa zobrazuje pri prehrávaní videa príbuzného s vašou témou. Obyčajne je to polopriehľadná vrstva, ktorá prekrýva spodných 20% obrazu videa.
  • In-stream video – video reklama, ktorá sa zobrazuje pred zobrazením samotného obsahu videa, ktoré si používateľ želá zobraziť. Môže trvať 15 – 30 sekúnd.

Zhrnutie: vaše reklamy sa v reklamnej sieti môžu zobrazovať v podobe textu, statického obrázku, grafického bannera alebo videa. To, kde sa reklama bude zobrazovať, môžete prenechať na reklamný systém s tým, že tému vymedzíte kľúčovými slovami (automatické umiestnenia) alebo môžete zobrazovanie svojich reklám spravovať (spravované umiestnenia, publikum, tématické kategórie).

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Scroll to Top