Keyword research (tvorba zoznamu kľúčových slov) je proces vyhľadávania slov a fráz relevantných k vašim produktom alebo službám. Hľadanie vhodných kľúčových slov môže byť náročné, prostredie internetu však ponúka viacero nástrojov, ktoré vám vo vyhľadávaní môžu pomôcť.
V tomto bode tvorby zoznamu kľúčových slov nie je potrebný žiaden nástroj. Zamyslite sa nad svojou oblasťou podnikania a spíšte si najzákladnejší zoznam slov, ktoré vám napadnú v súvislosti s vašimi produktami či službami. V tejto fáze využite brainstorming (najefektívnejší bude pravdepodobne zoznam slov od viacerých kolegov) a premýšľajte, aké slová by používatelia mohli zadávať do vyhľadávača, ak by hľadali váš produkt.
Zapisujte si slová aj viacslovné frázy. Premýšľajte nad slovami tak, aby pokryli všetky produkty a služby, ktoré na vašej webstránke ponúkate a ktoré sa chystáte prezentovať. Použite zároveň značkové slová v kombinácii s produktami a rovnako aj jednotné a množné čísla základných slov a fráz. Zároveň sa však vyhýbajte príliš všeobecným slovám, ktoré pritiahnu na vašu stránku nerelevantných používateľov.
V tomto kroku prejdite na vlastnú webstránku a ešte raz ju podrobne prejdite a do zoznamu dopíšte slová a frázy, na ktoré ste predtým zabudli. Taktiež skúste navštíviť stránky konkurencie a získať ďalšie kľúčové slová, prípadne použite niektorý software alebo webový nástroj na sledovanie kľúčových slov, ktoré používajú vaši konkurenti.
Pomocou vytvoreného zoznamu rozšírte svoje kľúčové slová o najčastejšie vyhľadávané frázy v konkrétnom vyhľadávači. Každý PPC systém ponúka svoj vlastný nástroj, preto si urobte prieskum pre každý vyhľadávač, v ktorom chcete inzerovať.
Upresnite kľúčové slová vhodnou voľbou zhody s vyhľadávaným výrazom pomocou rôznych typov zhôd.
V poslednom kroku tvorby zoznamov kľúčových slov si slová roztrieďte podľa spoločných súvislostí do tématických kategórií – tzv. reklamných skupín. Kľúčové slová vložte do jednotlivých kampaní a reklamných skupín v rámci hierarchie vášho účtu.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…