Ako vytvoriť úspešný zoznam kľúčových slov

Keyword research (tvorba zoznamu kľúčových slov) je proces vyhľadávania slov a fráz relevantných k vašim produktom alebo službám. Hľadanie vhodných kľúčových slov môže byť náročné, prostredie internetu však ponúka viacero nástrojov, ktoré vám vo vyhľadávaní môžu pomôcť.

Vytvorte základný zoznam kľúčových slov

V tomto bode tvorby zoznamu kľúčových slov nie je potrebný žiaden nástroj. Zamyslite sa nad svojou oblasťou podnikania a spíšte si najzákladnejší zoznam slov, ktoré vám napadnú v súvislosti s vašimi produktami či službami. V tejto fáze využite brainstorming (najefektívnejší bude pravdepodobne zoznam slov od viacerých kolegov) a premýšľajte, aké slová by používatelia mohli zadávať do vyhľadávača, ak by hľadali váš produkt.

Zapisujte si slová aj viacslovné frázy. Premýšľajte nad slovami tak, aby pokryli všetky produkty a služby, ktoré na vašej webstránke ponúkate a ktoré sa chystáte prezentovať. Použite zároveň značkové slová v kombinácii s produktami a rovnako aj jednotné a množné čísla základných slov a fráz. Zároveň sa však vyhýbajte príliš všeobecným slovám, ktoré pritiahnu na vašu stránku nerelevantných používateľov.

Rozšírte základný zoznam

V tomto kroku prejdite na vlastnú webstránku a ešte raz ju podrobne prejdite a do zoznamu dopíšte slová a frázy, na ktoré ste predtým zabudli. Taktiež skúste navštíviť stránky konkurencie a získať ďalšie kľúčové slová, prípadne použite niektorý software alebo webový nástroj na sledovanie kľúčových slov, ktoré používajú vaši konkurenti.

Použite nástroje pre vyhľadávanie kľúčových slov

Pomocou vytvoreného zoznamu rozšírte svoje kľúčové slová o najčastejšie vyhľadávané frázy v konkrétnom vyhľadávači. Každý PPC systém ponúka svoj vlastný nástroj, preto si urobte prieskum pre každý vyhľadávač, v ktorom chcete inzerovať.

GoogleNástroj pre návrh kľúčových slov

SklikNávrh klíčových slov (dostupný po prihlásení)

Etarget – nástroj “Hľadanie kombinácií

Spresnite a roztrieďte

Upresnite kľúčové slová vhodnou voľbou zhody s vyhľadávaným výrazom pomocou rôznych typov zhôd.

V poslednom kroku tvorby zoznamov kľúčových slov si slová roztrieďte podľa spoločných súvislostí do tématických kategórií – tzv. reklamných skupín. Kľúčové slová vložte do jednotlivých kampaní a reklamných skupín v rámci hierarchie vášho účtu.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago