Kategórie: Email marketing

5 otázok o úspešnom e-mail marketingu, na ktoré musíte poznať odpoveď!

Cieľom e-mail marketingu je motivovať zákazníkov k nákupu prostredníctvom atraktívneho dizajnu, zaujímavých informácií a akcií formou vyžiadaných reklamných správ. Pri dodržaní všetkých pravidiel sa e-mail stáva účinným marketingovým nástrojom, ktorý pomáha prezentovať spoločnosť, budovať jej meno a povedomie o značke.

Prečo začať s e-mail marketingom?

Získať záujem nových zákazníkov, nadviazať vzťahy a udržiavať komunikáciu s existujúcimi zákazníkmi, toto najlepšie dosiahnete prostredníctvom e-mail marketingu. Správnym využívaním e-mail marketingu ako najznámejšieho a najúčinnejšieho nástroja internetovej komunikácie oživíte vašu doterajšiu komunikáciu so zákazníkmi. Oproti klasickému priamemu marketingu má e-mail marketing množstvo výhod:

  • nízke náklady na distribúciu
  • vysoká efektívnosť
  • možnosť sledovania výkonnosti kampane
  • jednoduché získavanie kontaktov do mailing listu

Môže e-mail marketing pomôcť pri raste?

Ak sa nesnažíte budovať povedomie o vašej značke medzi svojimi existujúcimi klientmi, postupne ich strácate. E-mail marketing vám prináša možnosť vynikajúceho cielenia na jednotlivé skupiny zákazníkov, čím si s nimi dokážete vybudovať pevné vzťahy a neustále sa dostávať do ich povedomia podľa presných požiadaviek vašich klientov.

Ako získať čo najviac odberateľov?

Ak budete obsah, ktorý rozosielate prostredníctvom e-mailov, cieliť na jednotlivých odberateľov podľa ich záujmov a požiadaviek, budete zaručene úspešní. Množstvo odberateľov newslettra dokážete získať iba v prípade, ak svojej cieľovej skupine budete venovať dostatok času a dokážete špecifikovať ich požiadavky. Ak im obsah prispôsobíte, klienti budú cítiť, že viete, čo ich zaujíma a čo potrebujú. Tým si stále svoj vzťah s klientmi  viac a viac upevňujete.

Zdieľate váš newsletter cez sociálne siete?

Zdieľajte svoj newsletter na sociálnych sieťach. Ak bude obsah vášho e-mailu s novinkami naozaj zaujímavý, budú ho používatelia šíriť ďalej aj sami.

Neochudobňujte svojim klientov o možnosť podeliť sa s priateľmi o vaše zaujímavé produkty. Uškodíte tým len sami sebe. Keď ľudí niečo zaujme, chcú túto skúsenosť zdeliť aj svojmu okoliu. Zjednodušte im túto cestu a bude to pre vás znamenať príležitosť získavať stále nových zákazníkov.

Čo priniesie úspech vašej e-mailovej kampani?

Prvým dôležitým krokom pred spustením kampane je súhrnná analýza vašich potrieb a záujmu vašich klientov a taktiež cieľov celej kampane. Je potrebné navrhnúť najvhodnejšiu stratégiu a počas celej kampane dodržiavať jednotlivé kroky.

Najskôr si dajte záležať najmä na predmete e-mailu. Ak nezaujmete hneď na začiatku, celá vaša snaha môže vyjsť nazmar. Dôležitou súčasťou správnej stratégie je tiež zvolenie správneho obsahu a času odosielania newslettra.

Je potrebné zaistiť správne zobrazovanie newslettrov v rôznych e-mailových klientoch a dodržať legislatívne zásady rozposielania hromadnej pošty. A neoddeliteľnou súčasťou každej úspešnej e-mailovej kampane je následná analýza jej výsledkov a zapracovanie prípadných nedostatkov do nasledujúceho newslettra.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago