Zatiaľ čo vhodne zvolené kľúčové slová sú nesmierne dôležité preto, aby sa reklama zobrazila správnemu používateľovi práve vtedy, keď ju hľadá, reklamný text je to, čo rozhoduje o tom, či používateľ na váš odkaz klikne, alebo nie. Je to v tej chvíli vaša jediná šanca používateľa zaujať alebo si ho (možno už navždy) nechať ujsť.O princípe aukcie, na základe ktorého sa vaše reklamy zobrazujú na danej pozícii sme písali v článku o cenových ponukách.
Písanie reklamného textu vyžaduje len minimálne znalosti a skúsenosti. Pokiaľ dobre poznáte produkt alebo službu, pre ktorú idete inzerovať, nebude pre vás tvorba textu problém. Popri samozrejmých pravidlách, ako je gramatika, pravopis a interpunkčné znamienka, je potrebné dodržiavať špeciálne pravidlá, ktoré stanovuje Google, a pri ktorých porušení sa vaša reklama zobrazovať nebude.
Uvedieme si príklady:
- ak uvádzate presnú cenu, zľavu alebo bezplatnú ponuku, musí byť tá istá informácia uvedená aj na vašej stránke – nie však ďalej ako na 1-2 kliky od stránky, na ktorú odkazujete v reklame
- superlatívy (“najlepší”, “#1”) musia byť na webovej stránke potvrdené treťou stranou (zákazník nie je považovaný za tretiu stranu)
- konkurenčné tvrdenie (“sme lepší ako…”) musí byť potvrdené diskusiou, prípadne argumentáciou na stránke
Obmedzenia pri písaní reklamného textu v Google Ads
- titulok: 25 znakov
- prvý a druhý riadok textu: 35 znakov
- zobrazovaná URL: 35 znakov
- bez možnosti použiť obrázky, farebný alebo zvýraznený text
Tipy na zvýšenie úspešnosti reklamných PPC textov
- Zaujmite! Môžete použiť otázku (Potrebujete si oddýchnuť?), rady a tipy (Ako zútulniť svoj domov), naznačiť príbeh (Ako môj ročný zisk stúpol o 180%)
- Buďte hodnoverní. Neuvádzajte nesplniteľné alebo nepravdivé informácie.
- Dbajte na gramatiku a diakritiku.
- Testujte viaceré reklamné texty. Google sám vyberie najúspešnejší text a ten bude zobrazovať častejšie.
- Zakomponujte do reklamného textu svoje kľúčové slová.
- Využívajte Call-to-action frázy, ktoré vyzývajú používateľa k činnosti (rezervujte ešte dnes, neprehliadnite, pozrite si…)
- Nevymenujte pozitíva vášho produktu alebo služby. Zamerajte sa radšej len na jednu pozitívnu vlastnosť.
Dynamické dopĺňanie
Dynamické dopĺňanie je možnosť reklamných textov, ktorá umožňuje použiť v tele textu kľúčové slovo v presnom tvare, v akom ho zadá používateľ. Výhody:
- kľúčové slovo, ktoré sa zhodne s požiadavkou používateľa, je v texte reklamy hrubo zvýraznené
- používateľovi sa vaša reklama bude zdať oveľa relevantnejšia, keď v nej uvidí slovo, ktoré napísal
Frázu pre dynamické dopĺňanie môžete použiť kdekoľvek v reklamnom texte, v nasledovnom formáte: {keyword:prednastavenýtext}. Môžete využiť nasledujúce variácie:
- keyword – bez veľkých písmen
- Keyword – Prvé písmeno bude veľké
- KeyWord – Každé Slovo Bude Začínať Veľkým Písmenom
- KEYword – KAŽDÉ písmeno v prvom slove je veľké
- KEYWord – PRVÉ Slovo Je Veľkými Písmenami, Ostatné Len Začínajú Veľkým
- KEYWORD – VŠETKY PÍSMENÁ SÚ VEĽKÉ
Ukážka a diagnostika reklamy
S týmto nástrojom, ktorý nájdete v online rozhraní vášho účtu Ads (v záložke “Štatistiky a nástroje”), môžete vyhľadávať svoju reklamu podľa kľúčových slov tak, ako v skutočnom vyhľadávači, nezaznamenávajú sa vám však impresie. Môžete tak zistiť, na akej doméne a v akom jazykovom nastavení sa vaša reklama zobrazuje.