> PPC reklama > Reklamný text – možno posledná šanca zaujať zákazníka

Reklamný text – možno posledná šanca zaujať zákazníka

Zatiaľ čo vhodne zvolené kľúčové slová sú nesmierne dôležité preto, aby sa reklama zobrazila správnemu používateľovi práve vtedy, keď ju hľadá, reklamný text je to, čo rozhoduje o tom, či používateľ na váš odkaz klikne, alebo nie. Je to v tej chvíli vaša jediná šanca používateľa zaujať alebo si ho (možno už navždy) nechať ujsť.O princípe aukcie, na základe ktorého sa vaše reklamy zobrazujú na danej pozícii sme písali v článku o cenových ponukách.

Písanie reklamného textu vyžaduje len minimálne znalosti a skúsenosti. Pokiaľ dobre poznáte produkt alebo službu, pre ktorú idete inzerovať, nebude pre vás tvorba textu problém. Popri samozrejmých pravidlách, ako je gramatika, pravopis a interpunkčné znamienka, je potrebné dodržiavať špeciálne pravidlá, ktoré stanovuje Google, a pri ktorých porušení sa vaša reklama zobrazovať nebude.

Uvedieme si príklady:

  • ak uvádzate presnú cenu, zľavu alebo bezplatnú ponuku, musí byť tá istá informácia uvedená aj na vašej stránke – nie však ďalej ako na 1-2 kliky od stránky, na ktorú odkazujete v reklame
  • superlatívy (“najlepší”, “#1”) musia byť na webovej stránke potvrdené treťou stranou (zákazník nie je považovaný za tretiu stranu)
  • konkurenčné tvrdenie (“sme lepší ako…”) musí byť potvrdené diskusiou, prípadne argumentáciou na stránke

Obmedzenia pri písaní reklamného textu v Google Ads

  • titulok: 25 znakov
  • prvý a druhý riadok textu: 35 znakov
  • zobrazovaná URL: 35 znakov
  • bez možnosti použiť obrázky, farebný alebo zvýraznený text

Tipy na zvýšenie úspešnosti reklamných PPC textov

  • Zaujmite! Môžete použiť otázku (Potrebujete si oddýchnuť?), rady a tipy (Ako zútulniť svoj domov), naznačiť príbeh (Ako môj ročný zisk stúpol o 180%)
  • Buďte hodnoverní. Neuvádzajte nesplniteľné alebo nepravdivé informácie.
  • Dbajte na gramatiku a diakritiku.
  • Testujte viaceré reklamné texty. Google sám vyberie najúspešnejší text a ten bude zobrazovať častejšie.
  • Zakomponujte do reklamného textu svoje kľúčové slová.
  • Využívajte Call-to-action frázy, ktoré vyzývajú používateľa k činnosti (rezervujte ešte dnes, neprehliadnite, pozrite si…)
  • Nevymenujte pozitíva vášho produktu alebo služby. Zamerajte sa radšej len na jednu pozitívnu vlastnosť.

Dynamické dopĺňanie

Dynamické dopĺňanie je možnosť reklamných textov, ktorá umožňuje použiť v tele textu kľúčové slovo v presnom tvare, v akom ho zadá používateľ. Výhody:

  1. kľúčové slovo, ktoré sa zhodne s požiadavkou používateľa, je v texte reklamy hrubo zvýraznené
  2. používateľovi sa vaša reklama bude zdať oveľa relevantnejšia, keď v nej uvidí slovo, ktoré napísal

Frázu pre dynamické dopĺňanie môžete použiť kdekoľvek v reklamnom texte, v nasledovnom formáte: {keyword:prednastavenýtext}. Môžete využiť nasledujúce variácie:

  • keyword – bez veľkých písmen
  • Keyword – Prvé písmeno bude veľké
  • KeyWord – Každé Slovo Bude Začínať Veľkým Písmenom
  • KEYword – KAŽDÉ písmeno v prvom slove je veľké
  • KEYWord – PRVÉ Slovo Je Veľkými Písmenami, Ostatné Len Začínajú Veľkým
  • KEYWORD – VŠETKY PÍSMENÁ SÚ VEĽKÉ

Ukážka a diagnostika reklamy

S týmto nástrojom, ktorý nájdete v online rozhraní vášho účtu Ads (v záložke “Štatistiky a nástroje”), môžete vyhľadávať svoju reklamu podľa kľúčových slov tak, ako v skutočnom vyhľadávači, nezaznamenávajú sa vám však impresie. Môžete tak zistiť, na akej doméne a v akom jazykovom nastavení sa vaša reklama zobrazuje.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Scroll to Top