Rozšírte a spresnite svoju reklamu

V minulom dieli nášho seriálu o tvorbe a optimalizácii PPC kampaní sme písali o vytváraní reklamných textov. Reklamný text sám o sebe môže zaujať, ale môžete ho aj vylepšiť a zatraktívniť, aby používateľ našiel priamo na stránke s výsledkami vyhľadávania to, čo hľadá. Google Adwords ponúka možnosť rozšírenia reklamy o adresu, telefonický kontakt alebo ďalšie odkazy na vaše stránky.

Možnosti rozšírenia, ktoré sa môžete využiť sú:

  • rozšírenie o umiestnenie
  • rozšírenie o telefonické funkcie
  • rozšírenie o odkazy na stránky (sitelinks)

Rozšírenie o umiestnenie

Toto rozšírenie pridá k vášmu reklamnému textu informácie o umiestnení a zobrazí ho na mape (adresa, miesto, štát). Umiestnenie sa však zobrazí len používateľom, ktorí sú fyzicky prítomní v okolí vami zadaného umiestnenia alebo ktorí vo vyhľadávacej fráze použijú túto lokalitu.

Keď používateľ klikne na riadok s adresou, zobrazí sa mu mapka s presnou adresou a označením na mape. Vy však platíte, až keď používateľ klikne na odkaz smerujúci na vašu webstránku. Adresy môžete zadať priamo vo svojom Adwords účte alebo ich môžete pridať prepojením so službou Google Miesta (Google Places). Pre jednu kampaň môžete zadať viacero umiestnení. Používateľovi sa zobrazí to, ktoré mu je geograficky najbližšie alebo to, ktoré zadá vo svojom vyhľadávaní.

Tip: v rámci rozšírenia si môžete ku svojej adrese pridať aj firemné logo ako obrázok alebo ikonu.

Umiestnenie a Tel. číslo

Rozšírenie o telefónne číslo

Táto možnosť rozšírenia umožní zákazníkovi vidieť vaše telefónne číslo priamo na stránke s výsledkami vyhľadávania Google a priamo vás telefonicky kontaktovať. Reklama sa zobrazuje len na mobilných zariadeniach s plnohodnotným internetovým prehliadačom. Taktiež máte možnosť zvoliť si, či pri prekliku cez mobilné zariadenie bude váš potenciálny zákazník presmerovaný na vašu internetovú stránku alebo budú vaše reklamy tzv. Click-to-call, teda pri kliknutí na reklamný text sa používateľovi začne vytáčať vaše telefónne číslo.

Tip: Ak chcete, aby sa vaše telefónne číslo zobrazovalo aj na stolných počítačoch a notebookoch, zadajte telefónne číslo v rámci rozšírenia o umiestnenie.

Rozšírenie o odkazy na podstránky (sitelinks)

Odkazy na podstránky (sitelinks) sú textové rozšírenia vašej reklamy na stránke s výsledkami vyhľadávania, ktoré umožňujú používateľovi ľahšie sa orientovať vo vašej ponuke a dostať sa na stránku, ktorú hľadajú, priamo z vašej reklamy. Google AdWords vám ponúka možnosť zadať až 10 textových odkazov, z ktorých potom striedavo zobrazuje 4-6 odkazov.

Rozšírenie o odkazy na stránky

Toto rozšírenie môžete využiť napríklad pri extra akciách alebo sezónnych zľavách. Rovnako ako pri ostatných rozšíreniach, platíte až za kliknutie používateľa.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore