Pohrajte sa s nastaveniami reklamných kampaní Google Ads

Keď už máte vytvorený účet, urobený prieskum kľúčových slov, zvolenú štruktúru a spôsob, ktorým chcete platiť za inzerciu, mali by ste sa podrobne pozrieť na širokú ponuku nastavení, ktoré Google Ads ponúka a vyťažiť z nich maximum pre dosiahnutie úspechu Vašich kampaní.V online rozhraní Ads, v záložke “Nastavenia” (Settings) nájdete všetky nastavenia, ktorými môžete ovplyvniť výkonnosť vašich reklám. Okrem možnosti zmeniť názov kampane a zvoliť si možnosť platby za inzerciu, máte množstvo iných možností, ktorými bližšie špecifikujete svoju cieľovú skupinu alebo zobrazovanie reklám.

Geografické cielenie kampaní

Pomocou geografického cielenia môžete zasiahnuť používateľov na určitom geografickom území. Reklama sa teda zobrazí používateľom, ktorí sú fyzicky prítomní v danej oblasti.

Geografické cielenie však nie je obmedzené len na jednotlivé krajiny. V nastavení kampaní pri možnosti Polohy kliknite na “Upraviť” a zobrazí sa vám okno, v ktorom si môžete vybrať z viacerých možností cielenia. Ak máte “kamenný” obchod, môže byť pre vás zaujímavé využiť záložku “Vlastné”. Máte tu možnosť zvoliť rádius v danej oblasti okolo bodu na mape, ktorý si zvolíte alebo si môžete ohraničiť vlastnú oblasť, v ktorej chcete používateľom zobrazovať svoje reklamy.

Jazykové cielenie

To, či sa reklama zobrazí, nezávisí však len od geografického cielenia. Musí nastať zhodamedzi vašim geografickým a jazykovým nastavením a geografickou polohou používateľa a jazykom rozhrania Google, ktoré používa. Máte na výber zo 41 jazykov.

Nastavenia sietí a zariadení

O možnosti výberu siete sme už hovorili v úvodnom článku. Ďalej však máte možnosť si vybrať, na akých zariadeniach chcete svoju reklamu zobrazovať. Môžete si vybrať medzi počítačmi, mobilmi tabletmi. V najnovšej oblasti tabletov ďalej môžete zvoliť operačný systém, ktorý tablet používa.

Možno využijete niektorý z nasledujúcich tipov pre inzerciu  na mobilných zariadeniach:

  • kampaň vyčleňte, aby ste mohli lepšie špecifikovať jej nastavenia,
  • voľte kontextovú sieť, používatelia týchto zariadení pravdepodobne viac surfujú po internete,
  • uprednostnite všeobecné kľúčové slová a voľnú zhodu,
  • využite špeciálny typ reklamy pre mobilné zariadenia bez plného prehliadača – WAP reklamu,
  • nastavte si rozšírenie o telefonické funkcie – zadajte telefónne číslo na zákaznícku linku či najbližšiu predajňu (v závislosti od  geografickej polohy používateľa). Ak využijete možnosť Click to Call, používatelia vám budú môcť zavolať jednoduchým kliknutím na reklamu, bez nutnosti navštíviť najskôr vašu stránku.

Rozšírené nastavenia

  • Spôsob zobrazovania reklám – ak ponecháte predvolený štandardný spôsob, váš rozpočet sa rozloží a reklamy sa budú zobrazovať priebežne celý deň. Ak vyberiete možnosť “Zrýchlené zobrazovanie”, denný rozpočet sa minie tak rýchlo, ako je to možné a môže sa stať, že reklamy sa už v poobednom čase nebudú zobrazovať.
  • Časové plánovanie kampane – dátum ukončenia kampane môžete využiť, pokiaľ ponúkate produkt, ktorý je časovo alebo sezónne obmedzený. Nemusíte mať starosť o pozastavenie kampane. Plánovanie reklám je vhodné, ak máte odsledované, v ktorých denných časoch váš účet zaznamenáva najviac konverzií či klikov. Podľa toho môžete upraviť veľkosť maximálnej ceny kliku pre každú hodinu dňa.
  • Zobrazovanie reklám – ak máte vytvorených viac reklamných textov, môžete zvoliť, či chcete zobrazovať všetky rovnakou mierou, alebo tie, ktoré vykazujú viac klikov či impresií, zobrazovať častejšie.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore