Do akej miery je možné prispôsobiť obsah prezentácie tak, aby “sadol” najširšej skupine? Pohľad marketéra je iný ako pohľad návštevníka – potenciálneho zákazníka. E-mail marketing vie byť veľmi silným a finančne nenáročným nástrojom, ktorým dokážete osloviť množstvo potenciálnych aj existujúcich zákazníkov.
Túto skutočnosť však využívajú aj spameri, ktorí zahlcujú e-mailové schránky nevyžiadanou poštou a tak sa e-mail marketing dostáva do nevýhody a môže pôsobiť nedôveryhodne. V tomto článku by sme vám radi ponúkli základné kroky, ktoré vám pomôžu znížiť množstvo e-mailov zablokovaných spam filtrami.
Vyberajte tie správne slová
Dajte si záležať na texte, ktorý svojim odberateľom zasielate. Existujú určité slová, ktoré sú považované za typické pre SPAM, ako napr. free, sex, xxx, … Taktiež je v slovenskom jazyku vhodné zasielať newslettre s interpunkciou a rozlišovaním malých a veľkých písmen. Taktiež by ste sa mali vyhýbať prílišnej interpunkcii a zveličujúcim slovám, ktoré pôsobia na čitateľa nedôveryhodne.
Správne formátovanie e-mailu
Dajte si pozor na to, aby vzhľad a formátovanie vášho newslettra boli jednoduché a profesionálne. Vyhýbajte sa množstvu farieb, rôznym druhom a veľkostiam písma. Príliš veľké písmo môžu filtre považovať automaticky za SPAM.
Taktiež sa môžete dostať do problémov, ak používate príliš veľa obrázkov a málo textu. Snažte sa, aby bol váš text jednoduchý a prehľadný, používajte maximálne 3 veľkosti písma. Vyhnete sa tak zbytočnému zaradeniu do nevyžiadanej pošty.
Nedopustite sa najčastejčích chýb
- spamové frázy ako “Klikni a vyhraj” alebo “Životná príležitosť” v predmete e-mailu
- príliš veľa výkričníkov!!!!!!!!!!!!
- POUŽÍVANIE KAPITÁLOK MÔŽE VYZNIEŤ AKO KEBY STE KRIČALI
- podfarbenie písma červenou alebo zelenou
- použitie slova “Test” v predmete správy
- nepridanie veľkého množstva adresátov do skrytej kópie
Odhlásenie a kontaktné údaje
Každý prijímateľ mailu očakáva, že bude poznať odosielateľa. Preto je dôležité v e-mailoch vždy uvádzať vaše kontaktné údaje, ktoré umožňujú potenciálnemu zákazníkovi reagovať na vašu ponuku. Ak tieto údaje o svojej firme uvediete, zvyšujete tým dôveru vo svoj newsletter a celú vašu spoločnosť.
Odhlásenie z mailing listu je vo väčšine krajín dané zákonom. Preto je dôležité toto pravidlo dodržiavať. Nič nevie prijímateľa nahnevať viac ako nevyžiadaná pošta, z ktorej sa nedá odhlásiť. Preto nikdy nezabudnite na link na unsubscribe (odhlásenie).
Nekupujte e-mailové databázy
Vždy sa vyhnite nákupu takýchto zozbieraných databáz. Sú zbytočne drahé a efektívnosť kampaní zasielaná na tento zoznam e-mailov sa blíži k nule. Jediné, čo by ste dosiahli zaslaním newslettra na kúpenú databázu, je vybudovanie nedôvery potenciálnych zákazníkov. A ešte k tomu môžte mať aj problém zo zákonom. Takýto risk sa naozaj nevypláca.