Ak je v e-maili použitý nevhodný alebo nezaujímavý nadpis, môžete prísť o viac ako 50% návštevníkom už v prvých sekundách po otvorení emailu. Pri spracovávaní novej kampane sa veľmi často zabúda práve na predmet správy. V prípade, že budete venovať úvodnej formulke dostatok času, určite sa to prejaví na úspešnosti celej vašej kampane. Poznáme viacero spôsobov ako upriamiť pozornosť odberateľa práve na váš newsletter.
Použite chytľavý titulok
Predstavte si klasickú mailovú schránku. Množstvo newslettrov, spam, nevybavené a neprečítané e-maily. Ak váš e-mail nebude iný ako desiatky ostatných, prijímateľ si ho za tie dve sekundy, ktoré venuje každému mailu, určite nevšimne a on skončí zabudnutý medzi rovnakými nezaujímavými správami. Lákavý a pútavý predmet e-mailu vás však môže zachrániť a zvýšiť jeho open rate.
Stručnosť nadovšetko
Je všeobecne známe, že ľudia na webe nečítajú. Môžme povedať, že text iba skenujú očami. A ich pozornosť sa upriami až vtedy, ak ich niečo zaujme. Preto zbytočne neodrádzajte svojich čitateľov siahodlhými titulkami, ktoré nikoho neoslovia. Využite kreativitu a zmestite sa do 30 – 50 znakov!
Personalizujte
Čo vás zaujme viac? “Dobrý deň!” alebo “Dobrý deň Michal!” (Ak sa voláte Michal 😁 )? Používateľa určite osloví, ak do predmetu správy pridáte jeho meno. Musí to však znieť zmysluplne a dôveryhodne. Ak vašich odberateľov oslovíte menom, vytvoríte tým pocit, že sú pre vás dôležitý a záleží vám na nich. A vaša open rate sa rapídne zvýši!
Taktiež môžte využiť regionálnu segmentáciu a pridať do titulku mesto. Všetko však treba robiť s mierou, pretože vaša správa musí znieť dôveryhodne. A ak k tomu všetkému pridáte naliehavosť (už len zopár…; nepremeškajte,…), máte vyhrané ☺️
Uistite sa, že píšete tie najdôležitejšie informácie
A umiestnite ich do nadpisu. Spomeňte výhody a zaujímavosti o vašich produktoch. Ak sa vyhnete nezaujímavým a nepotrebným slovám hneď v predmete správy, zákazník má dôvod si vašu správu otvoriť. Tuší, že ho neunudíte, ale prinesiete mu nové a zaujímavé informácie v tom momente, keď má o ne záujem.
Dodržiavajte pravideľnosť
Je dôležité e-maily odosielať v pravidelných intervaloch, najlepšie vždy v tú istú dobu. Mnoho článkov uvádza, že najlepším časom na zasielanie e-mailu je utorok alebo streda. Určite to však neplatí stopercentne. Preto je najlepšie, ak si zvolíte pravidelný čas odosielania a vaši príjímatelia po čase budú vaše správy sami očakávať.