Kategórie: Reklama Google

4 užitočné nástroje v Google Ads

Google Ads ponúka mnohé užitočné zabudované nástroje, ktoré vám môžu pomôcť pri budovaní kampaní, ich udržiavaní, vylepšovaní alebo odhaľovaní problémov. Všetky nájdete v záložke Prehľady a nástroje.

Vylúčenie lokality a kategórie

Tento nástroj vám okrem možnosti zadať stránky, na ktorých nechcete, aby sa vaša reklama zobrazovala, umožňuje vylúčiť aj témy, typy médií a typy stránok, na ktorých by sa inak reklama mohla zobrazovať v kontextovej sieti. Stránky môžete vylúčiť aj v záložke Siete, pri optimalizácii spravovaných a automatických umiestnení.

Tento nástroj ale možnosti vylúčenia rozširuje o špeciálne kategórie, ako sú stránky s obsahom urážlivým, vulgárnym alebo obsahom nevhodným pre deti (systém však stránky zaraďované do programu AdSense dôsledne kontroluje a takéto stránky by sa tam vyskytovať nemali), rovnako aj stránky zamerané na kriminalitu, vojenské a policajné činnosti a tragické udalosti. Taktiež môžete zabrániť, aby sa reklamy zobrazovali ako textová vrstva vo videách alebo na chybových a neobsadených doménach.

Vylúčenie stránok alebo kategórií však dôsledne zvážte. Pri vylúčení kategórie môžete prísť zároveň o pre vás relevantné stránky, ktoré sú v tejto kategórii z nejakého dôvodu zaradené. Môže sa vám výrazne znížiť zobrazovanie a počet kliknutí na vašu reklamu.

Vylúčenie adresy IP

Nástroj pre vylúčenie používateľov na základe IP adresy môžete využiť, ak odhalíte falošné kliky a chcete zabrániť ďalšej škodlivej činnosti. V záujme zlepšenia miery prekliku a zníženia nerelevantných zobrazení môžete zablokovať zobrazovanie reklám pre IP svojej spoločnosti a jej zamestnancov.

Pozor: niektorí poskytovatelia internetových služieb však používajú rozsah IP adries pre určitú skupinu používateľov. Ak vylúčite adresu, ktorá slúži ako adresa proxy pre viacerých používateľov, môžete prísť o žiadaných návštevníkov.

Nástroj pre odhad návštevnosti

Tento nástroj vám môže pomôcť pri výbere slov, ktoré zaradíte do svojich kampaní. Po zadaní kľúčového slova, maximálnej cene za klik alebo stanovenom dennom rozpočte vám nástroj ponúkne odhad objemu vyhľadávania za mesiac, veľkosť konkurencie, priemernú CZK, pozíciu, počet kliknutí a aj celkové odhadované výdavky za deň.

Ukážka a diagnostika reklamy

Užitočný nástroj, ktorý vám zobrazí vašu reklamu bez toho, aby sa vám vo vyhľadávači započítalo zobrazenie. Môžete si pozrieť, ako sa zobrazuje vaša reklama v inej krajine, inom vyhľadávači alebo na iných zariadeniach. Zároveň sa vám zobrazí upozornenie, či sa vaša reklama v danom vyhľadávači a pri daných nastaveniach zobrazuje alebo nie, prípadne aj dôvod, prečo je tomu tak.

Jana Rusinková

Nedávne príspevky

Návod na registráciu firmy na Google Moja Firma

Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…

3 roky ago

Pozývanie fanúšikov na Facebooku – rýchlo a jednoducho!

Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…

3 roky ago

Ako komunikovať s Facebook podporou cez messenger

Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…

5 rokov ago

Facebook Explore: Je organika mŕtva?

Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…

7 rokov ago

Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…

8 rokov ago

Propagácia príspevkov na facebooku: ako vám pomôže?

Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…

8 rokov ago