> Reklama Google > 12 pojmov a skratiek v reklame Google Ads, ktoré musíte poznať

12 pojmov a skratiek v reklame Google Ads, ktoré musíte poznať

Pri používaní PPC reklamných systémov sa stretnete s mnohými novými pojmami. Ak im porozumiete, získate lepší prehľad o svojom účte a bude pre vás jednoduchšie vyhodnocovať výsledky vašich kampaní pomocou tzv. metrík.

Hierarchia účtu

Kampaň (v angl. campaign)

Kampaň je základná jednotka štruktúry účtu. Na úrovni kampaní môžete určiť svoj denný rozpočet, geografické a jazykové cielenie a siete, na ktorých sa vaša reklama bude zobrazovať.

Reklamná skupina (v angl. adgroup)

Každá kampaň je rozdelená na jednotlivé reklamné skupiny, ktoré sú v rámci kampane zoskupené na základe podobnej témy, kľúčových slov a reklamných textov (napr. môžete vytvoriť reklamnú skupinu pre každý svoj produkt alebo službu).

Reklama (v angl. ad)

Reklamný text alebo grafický banner, ktorý sa používateľovi zobrazuje na základe zhody medzi jeho požiadavkou a vašim kľúčovým slovom.

Kľúčové slovo (v angl. keyword)

Kľúčové slovo je slovo alebo fráza, ktorým chcete zachytiť zobrazovanie vášho reklamného textu. Teda ak predávate umelé kvety a pridáte si toto slovo medzi svoje kľúčové slová vo svojej kampani, používateľovi, ktorý zadá do vyhľadávača frázu “umelé kvety”, sa zobrazí vaša reklama.

Terminológia merania výsledkov

CZK (cena za klik, v angl. CPC – Cost-per-click)

Cena za klik je spôsob účtovania, kedy platíte len za reklamy, na ktoré používateľ klikol. Môžete si zvoliť automatickú správu CZK alebo si nastaviť vlastné maximum. Výška CZK rovnako ovplyvňuje to, ako často sa bude vaša reklama zobrazovať a na akej pozícii vo vyhľadávaní sa reklamný text ukáže.

Zobrazenie (v angl. impression)

Vyjadruje počet zobrazení vašej reklamy vo vyhľadávaní alebo v kontextovej sieti.

Kliknutie (v angl. click)

Vyjadruje počet kliknutí na zobrazené reklamy.

MP (miera prekliknutia, v angl. CTR – Clickthrough rate)

Miera prekliku je počet preklikov na vašu reklamu vydelený počtom impresií (zobrazení). Je ukazovateľom relevancie pre používateľa a súvisu kľúčových slov s reklamným textom.

Priemerná pozícia (v angl. average position)

Priemerná pozícia, na ktorej sa vaša reklama zobrazuje vo vyhľadávaní alebo v kontextovej sieti. Najefektívnejšie sú zvyčajne pozície nad výsledkami vyhľadávania v Google.

Denný rozpočet (v angl. daily budget)

Finančný limit, ktorý plánujete za jeden deň preinzerovať. Keď kampane dosiahnu tento limit, automaticky sa pozastavia a na ďalší deň sa spustia.

Náklady (v angl. costs)

Suma zarátaná za prekliky z vašich reklám. Náklady si môžete prezrieť pre jednotlivé kľúčové slová, reklamy, reklamné skupiny, kampane alebo celkové náklady účtu.

Skóre kvality (v angl. Quality Score)

Hodnotenie kvality vášho kľúčového slova, ktorá zároveň ovplyvňuje výšku vášho CZK (ceny za klik, CPC). Faktory, ktoré ovplyvňujú vaše Quality score sú miera prekliku kľúčového slova, relevancia reklamného textu, história úspešnosti kľúčového slova a iné faktory relevancie. Čím vyššie máte Quality score, tým nižšiu cenu platíte za kliknutie.

Tip: Pre zmenu poradia zobrazovaných stĺpcov, alebo pre zobrazenie ďalších stĺpcov so štatistikami kliknite na rozbaľovacie menu Stĺpce – Personalizovať stĺpce.

Skóre kvality stĺpce

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Scroll to Top