Cieľom e-mail marketingu je motivovať zákazníkov k nákupu prostredníctvom atraktívneho dizajnu, zaujímavých informácií a akcií formou vyžiadaných reklamných správ. Pri dodržaní všetkých pravidiel sa e-mail stáva účinným marketingovým nástrojom, ktorý pomáha prezentovať spoločnosť, budovať jej meno a povedomie o značke.
Prečo začať s e-mail marketingom?
Získať záujem nových zákazníkov, nadviazať vzťahy a udržiavať komunikáciu s existujúcimi zákazníkmi, toto najlepšie dosiahnete prostredníctvom e-mail marketingu. Správnym využívaním e-mail marketingu ako najznámejšieho a najúčinnejšieho nástroja internetovej komunikácie oživíte vašu doterajšiu komunikáciu so zákazníkmi. Oproti klasickému priamemu marketingu má e-mail marketing množstvo výhod:
- nízke náklady na distribúciu
- vysoká efektívnosť
- možnosť sledovania výkonnosti kampane
- jednoduché získavanie kontaktov do mailing listu
Môže e-mail marketing pomôcť pri raste?
Ak sa nesnažíte budovať povedomie o vašej značke medzi svojimi existujúcimi klientmi, postupne ich strácate. E-mail marketing vám prináša možnosť vynikajúceho cielenia na jednotlivé skupiny zákazníkov, čím si s nimi dokážete vybudovať pevné vzťahy a neustále sa dostávať do ich povedomia podľa presných požiadaviek vašich klientov.
Ako získať čo najviac odberateľov?
Ak budete obsah, ktorý rozosielate prostredníctvom e-mailov, cieliť na jednotlivých odberateľov podľa ich záujmov a požiadaviek, budete zaručene úspešní. Množstvo odberateľov newslettra dokážete získať iba v prípade, ak svojej cieľovej skupine budete venovať dostatok času a dokážete špecifikovať ich požiadavky. Ak im obsah prispôsobíte, klienti budú cítiť, že viete, čo ich zaujíma a čo potrebujú. Tým si stále svoj vzťah s klientmi viac a viac upevňujete.
Zdieľate váš newsletter cez sociálne siete?
Zdieľajte svoj newsletter na sociálnych sieťach. Ak bude obsah vášho e-mailu s novinkami naozaj zaujímavý, budú ho používatelia šíriť ďalej aj sami.
Neochudobňujte svojim klientov o možnosť podeliť sa s priateľmi o vaše zaujímavé produkty. Uškodíte tým len sami sebe. Keď ľudí niečo zaujme, chcú túto skúsenosť zdeliť aj svojmu okoliu. Zjednodušte im túto cestu a bude to pre vás znamenať príležitosť získavať stále nových zákazníkov.
Čo priniesie úspech vašej e-mailovej kampani?
Prvým dôležitým krokom pred spustením kampane je súhrnná analýza vašich potrieb a záujmu vašich klientov a taktiež cieľov celej kampane. Je potrebné navrhnúť najvhodnejšiu stratégiu a počas celej kampane dodržiavať jednotlivé kroky.
Najskôr si dajte záležať najmä na predmete e-mailu. Ak nezaujmete hneď na začiatku, celá vaša snaha môže vyjsť nazmar. Dôležitou súčasťou správnej stratégie je tiež zvolenie správneho obsahu a času odosielania newslettra.
Je potrebné zaistiť správne zobrazovanie newslettrov v rôznych e-mailových klientoch a dodržať legislatívne zásady rozposielania hromadnej pošty. A neoddeliteľnou súčasťou každej úspešnej e-mailovej kampane je následná analýza jej výsledkov a zapracovanie prípadných nedostatkov do nasledujúceho newslettra.