Máte medzinárodnú spoločnosť a spravujete Facebook stránky v rôznych jazykoch? Určite ste sa už stretli s viacerými problémami, ktoré z toho plynú. Existuje však aj iné riešenie budovania značky – Global pages môžu byť riešením práve pre vás!
Spravovať samostatné lokálne stránky pre každú krajinu je pomerne pracné a časovo náročné.
Facebook preto zaviedol možnosť vytvárať takzvané globálne stránky. Zásadný rozdiel oproti klasickej správe je fakt, že pri vyhľadávaní vašej stránky sa používateľom už nerozbalí dlhý zoznam stránok s rovnakým názvom a logom, ale len jedna jediná stránka. Ďalším zásadným rozdielom je, že pri global pages sa selektuje obsah podľa návštevníka.
Global page funguje na báze existencie jednej hlavnej stránky, pod ktorou fungujú ďalšie, už špecializované lokálne stránky pre dané krajiny a jazyky.
Hlavná stránka je zameraná skôr na všeobecný obsah, ktorý je akýmsi súhrnom, pre všetky cieľové skupiny všetkých vašich krajín. Je v jazyku, ktorý si nastavíte ako defautný, odporúča sa angličtina ako svetový jazyk, ktorému rozumie širšie publikum.
Ostatné stránky, ktoré sú pridružené pod ňou, majú už špecializovaný obsah zameraný na konkrétnu krajinu a sú prispôsobené konkrétnym používateľom tak, aby obsah čo najviac zodpovedal ich záujmom a potrebám. V praxi to vyzerá tak, že používateľovi sa zobrazuje obsah, podľa krajiny v ktorej sa nachádza v úradnom jazyku.
Ak sa daná krajina nenachádza medzi špecializovanými stránkami, návštevník uvidí hlavnú stránku a všeobecný obsah. Ak ho zaujíma obsah pre inú krajinu, dokáže sa jednoducho prepnúť na lokálnu stránku podľa ponuky, rovnako ako vidíme na obrázku:
Globálne stránky sú určite veľkým objavom pri správe Facebooku, no treba si uvedomiť, že nie sú vhodné pre všetky spoločnosti. Zhrnieme si preto ich hlavné výhody a nevýhody:
Globálne stránky sú určite veľkým objavom v správe facebooku, no treba si uvedomiť, že nie sú vhodné pre všetky spoločnosti. Odporúčam ich skôr pre naozaj veľké spoločnosti, ktoré plánujú aspoň 4 a viac podstránok.
Čo je Google Moja Firma (Google My Business)? Google Moja firma je bezplatný nástroj od…
Social media manageri to poznajú - vytvoríte úspešný príspevok na Facebooku, spropaguje ho, zrazu na…
Už sa to stalo mnohým z nás - nie len marketérom, ale aj bežným používateľom.…
Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich…
Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne…
Facebook, nie je nutné nikomu predstavovať. Behom krátkeho času sa stal fenoménom, bez ktorého si…