A – C | D – H | I – L | M – N | O – R | S – Z
HTML tag, ktorý sa používa na slovný opis prvku webovej grafiky (obrázku, video…). Tento text sa zobrazí namiesto grafického prvku, ak prehliadač prvok nezobrazí. V niektorých prehliadačoch sa alt tag zobrazuje ako blok textu v bubline, keď používateľ prejde na grafiku myšou.
Viditeľná časť hypertextového odkazu, na ktorý sa dá kliknúť a presmeruje nás na inú stránku.
Služba alebo poskytovateľ služieb, ktorý zákazníkovi umožňuje využívať aplikačný softvér bez toho, aby firma softvér vlastnila, či už licenčne, alebo fyzicky.
Forma trestu za porušenie pravidiel vyhľadávača. Ak stránka dostane ban, znamená to, že bola odstránená z indexácie, pretože niektoré z pravidiel vyhľadávača.
Zakázané SEO techniky používané na optimalizáciu webových stránok. Tieto taktiky sú však odhaliteľné a web môže za porušenie pravidiel dostať ban.
Zoznam serverov, ktoré nie sú dôveryhodné, pretože slúžia na šírenie spamu. Databáza IP adries a domén, ktoré porušili určite pravidlá.Blind Traffic Nízka návštevnosť webu vyvolaná extrémne nízkou kvalitou a relevanciou.
Spôsob cielenia reklamy, ktorý berie do úvahy predchádzajúce správanie používateľa na webe, čím sa komunikácia stáva relevantnejšou a dosahuje lepšie výsledky. Behaviorálne cielenie je podmienené zberom údajov o zákazníkoch (prenos údajov o zákazníkovi do systému inzerenta sa najčastejšie deje prostredníctvom cookies).
Zoznam kľúčových slov, vďaka ktorým sa prostredníctvom vyhľadávania dostávajú návštevníci na webovú stránku. Hovorí o tom, že s pomocou malého počtu najkonkurečnejších/najfrekventovanejších slov sa na stránku dostane veľa návštevníkov. Ale toto číslo je spravidla menšie ako úhrnná návštevnosť prostredníctvom veľkého množstva menej frekventovaných slov (viacslovné frázy, minoritné výrazy). Pre mnohé weby práve long tail frázy prinášajú väčší počet návštevníkov ako najfrekventovanejšie výrazy.
Open Directory Project je najväčší ľuďmi upravovaný katalóg internetových stránok, s nadpriemerným významom pre indexáciu vo svetových vyhľadávačoch. Zaradenie stránky do tohto katalógu je bezplatné, ale čas od zaradenia do zverejnenia je častokrát veľmi dlhý.
Nástroje optimalizácie stánok pre vyhľadávače (kľúčové slová, mapa webu, odkazy,…) Vyhľadávače považujú SEO praktiky, ktoré manipulujú s relevanciou algoritmu za neetické.
Link smerujúci na iný web.
Spôsob označenia linkov, ktoré môžu byť sledované a indexované vyhľadávačom.
Nadpis článku. Mal by byť relevantný vzhľadom na obsah článku.
Stránka, na ktorej sa nachádza veľa odchádzajúcich odkazov a iba pár linkov, ktoré odkazujú späť.
Frekvencia kľúčových slov na stránke, ktorá je používaná ako jeden z onpage SEO faktorov. Výskyt kľúčových slov, pre ktoré je stránka optimalizovaná, by mal byť minimálne 5% a nemal by presiahnuť hodnotu 20%. Tieto hodnoty by mali zodpovedať pomeru všetkých kľúčových slov ku všetkým slovám na celej stránke.
Je kliknuteľný odkaz v textovej alebo grafickej podobe na webovej stránke, ktorý umožňuje prejsť používateľovi stránky na inú stránku (alebo na iné miesto na rovnakej stránke).
Indexácia je činnosť, na základe ktorej index vyhľadávača spracováva súbory a ukladá ich do databázy. Daná databáza je prispôsobená tak, aby sa v nej dalo jednoducho vyhľadávať.
Forma dizajnovania, kategorizácie, organizovania a štrukturovania obsahu užitočným a zmysluplným spôsobom.
Odkaz, ktorý smeruje na inú stránku na rovnakom webe. Najčastejšie sa používa na navigáciu.
Osoba, ktorá optimalizuje webové stránky nielen pre vyhľadávače, ale snaží sa získať návštevníkov aj z iných zdrojov ako sú blogy, RSS kanály a články.
Preferovaná doména je doména, prostredníctvom ktorej si želáte indexovať stránky svojho webu (niekedy sa táto doména nazýva kanonická doména). Odkazy môžu odkazovať na vaše stránky prostredníctvom obidvoch verzií (www a bez www) adresy URL (napríklad http//www.priklad.sk alebo http//priklad.sk). Preferovaná doména je verziou, ktorú chcete používať pre svoje stránky vo výsledkoch vyhľadávania.
Kľúčové slovo je slovo alebo fráza, ktorá vystihuje informáciu, produkt alebo službu hľadanú návštevníkom vyhľadávača.
Prvá stránka, ktorú návštevník vidí po tom, ako sa dostal na váš web, napríklad prostredníctvom reklamy. V tomto prípade je dôležité venovať veľkú pozornosť stránke, na ktorú sa návštevník dostane. Mala by to byť špecializovaná vstupná stránka s prispôsobenými informáciami, ktoré by mali dopomôcť k zvýšeniu miery konverzie.
Latentná sémantická indexácia je spôsob, ako vyhľadávacie systémy matematicky chápu jazyk. Tento systém je založený na podobnosti stránok a frekvencii kľúčových slov na stránke. Relevantný výsledok vo vyhľadávaní teda nemusí obsahovať presne to isté slovo alebo slovné spojenie. Stránka sa môže objaviť vo výsledkoch vyhľadávania vďaka tomu, že obsahuje veľa slov podobných požiadavke.
Tag, popisujúci obsah webu jednou alebo dvoma vetami.
Tag, ktorý sa používa na zaznamenanie hlavných kľúčových slov.
Tagy description a keywords.
Microsite je samostatná webová stránka, vytvorená za účelom prezentácie a podpory konkrétneho produktu, služby alebo jednorazovej udalosti.
Zoznam kľúčových slov, ktoré sa zadávajú pri PPC reklame ak nechcete, aby sa na určité slovo vaša reklama zobrazovala.
„Nofollow je hodnota atribútu rel elementu a, ktorý dáva inštrukciu prieskumovým strojom, že hypertextové spojenie by nemalo ovplyvniť ranking cieľovej stránky v indexe. Príklad použitia nofollow <a href=““http//www.netmarketer.sk““ rel=““nofollow““>Marketing na internete</a>“
Elektronické spojenie medzi dvoma webovými stránkami.
Faktory, ktoré sa využívajú pri optimalizácii webových stránok pre vyhľadávače. Off-page faktory ovplyvňujú umiestnenie (priečku) stránky vo výsledkoch vyhľadávania, pričom sa ale nenachádzajú priamo na tejto stránke. Sú to napríklad externé odkazy z kvalitných a relevantných webov.
Faktory, ktoré sa využívajú pri optimalizácii webových stránok pre vyhľadávače. On-page faktory dokáže tvorca webu a jeho obsahu ovplyvniť sám a vykonávajú sa priamo na stránke. Patria sem napríklad kľúčové slová, obsah webu, mapa stránky, či interné odkazy.
Slová, ktorá sú spájané s nízkou kvalitou obsahu. Používajú ich vyhľadávače, aby mohli znížiť poradie stránky vo výsledkoch vyhľadávania.
Unikátny systém Google, ktorý hodnotí stránky na škále od 0 do 10. Výšku PR ovplyvňuje veľké množstvo faktorov – spätné linky, kvalita obsahu, aktualizácia stránok, atď.
Proces, pri ktorom sa zisťuje, aké kľúčové slová potenciálni zákazníci zadávajú do vyhľadávača.Robots.txt Robot.txt je súbor, ktorý môže robotom (pavúkom) zakázať alebo povoliť indexovanie. Tento súbor by mal byť umiestnený v koreňovom adresári webu.
Marketing vo vyhľadávačoch.
Súbor, ktorý pomáha internetovým vyhľadávačom zorientovať sa na stránke.
SEO techniky, ktoré sú určené pre pavúkov internetových vyhľadávačov a bežný používateľ ich na stránke nevidí.
Link z iného webu, ktorý smeruje na našu stránku. Spätné linky tvoria veľmi dôležitú súčasť optimalizácie pre vyhľadávače (SEO)
Spätný odkaz, ktorý bol zaplatený.
Poddoména vašej domény. Napr. blog.netmarketer.sk
Nadpisy <h1> až <h6>, odporúča sa zadávať kľúčové slová hlavne do nadpisov 1 – 3. Nadpisy by mali byť relevantné k článku.
Element, ktorý popisuje obsah doumentu. Je veľmi dôležitým aspektom, ktorý ovplyvňuje SEO.
HTML tag, ktorý sa používa na definovanie textu, ktorý sa zobrazí v okne/karte webového prehliadača.
Metódy optimalizácie pre vyhľadávače, ktoré nie sú v rozpore s pravidlami. Môžme ich nazvať aj povolené taktiky.
Tento slovník môžete použiť po častiach alebo vcelku na vlastných webových stránkach v plnom rozsahu, za podmienky, že súčasťou tejto stránky bude odkaz na náš web Netmarketer.sk t.j. do tela stránky pridať kód <a href=“https://netmarketer.sk“>Internetový marketing a PPC reklama</a>, prípadne v písomnej forme bude uvedený zdroj údajov Netmarketer.sk.
Skúsenosti s online marketingom
už od 2001
Certifikát
Google Certified Company
Zladený tím marketérov
a grafických dizajnérov
Individuálny prístup
ku každému klientovi