Novinky na Facebooku: CTA, odporúčania a miestne udalosti

Facebook aktualizoval niekoľko prvkov, ktoré sú súčasťou stránok a majú marketingový úžitok predovšetkým pre miestne firmy. Tešiť sa tak môžete na nový výber výziev k určitej akcii, novinky v miestnych udalostiach alebo zavedenie odporúčaní firiem.

Užívatelia na Facebooku denne vyhľadávajú a zdieľajú rôzne druhy informácií – pýtajú sa priateľov, hľadajú rady na stránkach či v skupinách. Sociálna sieť preto zavádza sériu nových prvkov, ktoré vám pomôžu tieto prepojenia zmysluplne využiť.

Získajte odporúčania

Či už cestujete na nové miesto, hľadáte kaderníctvo alebo chcete tip na dobrú reštauráciu, nový nástroj zjednoduší získavanie a zhromažďovanie týchto informácií. Ako to funguje?

Pokiaľ na Facebook pridáte príspevok, že hľadáte nejaké lokálne miesto či službu, dostanete možnosť obrátiť sa na „Odporúčania“ k vášmu postu. Ak sa rozhodnete nástroj využiť, vaši priatelia môžu príspevok komentovať s odporúčaniami a vy všetky ich tipy uvidíte zmapované a uložené na jednom mieste.

Môžete tiež navštíviť záložku s odporúčaniami na Facebooku a tu položiť nový otázku alebo pomôcť vašim priateľom.

Objavte miestne udalosti

Facebook je pre mnohých rovnako miestom, kde nájdete všetko zaujímavé, čo sa deje okolo vás. Teraz bude vyhľadávanie udalostí ešte jednoduchšie.

Facebook totiž vylepšil záložku eventov, takže môžete zachytiť najnovšie aktivity, ktoré vaši priatelia alebo usporiadatelia vykonali u udalostí, vyhľadávať odporúčania založené na tom, čo si obľúbili vaši priatelia, alebo eventy, ktoré ste sledovali v minulosti.

Nové výzvy a možnosti

Facebook tiež chystá nové spôsoby, ako ľudia môžu zareagovať, ak nájdu niečo, čo chcú robiť, alebo kam chcú zájsť.

  • Objednávka jedla – Budete si môcť objednať jedlo z reštaurácií priamo z ich Facebook Page. Jednoducho kliknete na možnosť „Start Order“ na ktorejkoľvek strane, ktorá používa službu pre platby Delivery.com alebo Slice.
  • Žiadosť o schôdzku – Ak firma vyžaduje rezerváciu schôdzky či návštevy, napríklad kúpele alebo rôzne salóny, bude to možné vykonať cez ich stránku na Facebooku, kde uvidíte celý kalendár s termínmi. Potvrdenie vám príde obratom cez Messenger.
  • Nákup vstupeniek – Lístky na niektoré filmy alebo akcie si môžete cez stránky zakúpiť už od tohtoročnej jesene (ak stránka používa službu Fandango). Teraz Facebook rozšíril spoluprácu s ďalšími poskytovateľmi, ale zatiaľ len v USA (Ticketmaster, Eventbrite).

Ako prvé prídu na rad opäť Spojené štáty americké, ale v nasledujúcich mesiacoch by mali novinky pribudnúť aj v ďalších krajinách.

Návrat hore