Aké príležitosti vám prináša marketing na sociálnych sieťach

Na Slovensku je na Facebooku aj na Pokeci zaregistrovaných až 1,7 milióna používateľov, na Twitteri viac než 4 000 Slovákov. Každá z týchto služieb môže firme priniesť nových návštevníkov i budúcich zákazníkov.

Čo sú sociálne siete

Sociálne siete nie sú len obyčajné stránky, ale špeciálne aplikácie, ktoré sú založené zdielaní obsahu. Sociálne siete so sebou priniesli centralizáciu osobných údajov, ku ktorým by ste sa v minulosti nikdy nedostali.

Služby, ktoré poskytujú sociálne siete sa delia na dva hlavné formáty:

  • sociálne siete, ktoré sú založené na profiloch a participácií používateľov (Facebook, MySpace, Pokec, Twitter, LinkedIn a iné.)
  • sociálne siete, ktoré sú založené a sústredené na zbieranie a zdieľanie obsahov (YouTube, Flickr, last.fm, deviantart.com a iné.)

Charakteristika sociálnych sietí:

  • informácie o používateľoch z ich profilov
  • databáza priateľov
  • možnosť diskutovať s členmi siete
  • možnosť zdieľať s členmi siete/skupiny rôzne materiály (hyperlinky, texty, fotky, hudbu, videá a podobne).

Marketing na sociálnych sieťach

Veľká sieť priateľov, možnosti diskusie a interakcie vytvárajú priestor pre participáciu používateľov na tvorbe a vývine marketingových stratégií. Marketing na sociálnych sieťach je iný, a preto k nemu treba aj inak pristupovať. Je založený najmä na dôvere a relevancii. Ľudia navštevujú každodenne sociálne siete, pretože sa chcú podeliť o informácie so svojimi priateľmi. A to prostredníctvom odporúčania a zdieľania obsahu.

S pomocou sociálnych sietí môžte:

  • budovať povedomie o značke
  • oproti iným médiám komunikovať s vašimi zákazníkmi efektívnejšie a rýchlejšie
  • presne cieliť reklamu na cieľovú skupinu
  • publikovať obsah v forme textu, obrazu alebo videí

Na sociálnych sieťach sa dajú propagovať skoro všetky produkty. Platí to najmä v prípade, ak práve vaša cieľová skupina komunikuje prostredníctvom sociálnych sietí. Marketing na sociálnych sieťach je vynikajúcim komunikačným kanálom, nielen pre existujúcich zákazníkov. Ak je marketingová kampaň veľmi zaujímavá, bude sa virálnou formou šíriť sama a vy získate bezplatnú propagáciu prostredníctvom zdieľania a odporúčania medzi priateľmi.

Formy propagácie

  • Facebook stránky
  • PPC reklama na Facebooku a Youtube
  • virálne kampane
  • bannery

Názov PPC reklama je skratkou anglického spojenia Price Per Click, čo znamená platba za kliknutie. Pomocou PPC reklamy je možné jednoducho osloviť cieľovú skupinu. Výhodou tejto formy marketingu je najmä jej nízka cena pri správnom nastavení a cielení kampane.

PPC reklama na youtube
PPC reklama na Youtube

Vytvorte si na Facebooku firemnú stránku a prepojte ju s vašim webom. Ak používateľ na vašom webe klikne na tlačítko “Páči sa mi”, zobrazí sa táto informácia priamo v jeho profile a uvidia ju všetci jeho priatelia. Takýmto spôsobom máte možnosť získať stále nových zákazníkov a budovať si povedomie o vašej firme.

Výhody marketingu na sociálnych sieťach

  • interakcia s používateľmi
  • okamžité výsledky
  • virálny charakter tohto média

Marketing na sociálnych sieťach je tým úspešnejší, čím lepšie si dokážete identifikovať svoju cieľovú skupinu. Dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje celú túto formu marketingu je participácia používateľov. Pravidelná komunikácia so zákazníkmi vytvára dobré meno a buduje silné vzťahy firmou a používateľmi.

Návrat hore