5 výhod, ktoré sociálne médiá prinášajú vášmu podnikaniu

Sociálne médiá priniesli nové možnosti marketingu a reklamy. Stali sa zaujímavým priestorom nielen pre zábavu, ale tiež podnikanie. Mnohí podnikatelia ich však ešte stále považujú za nafúknutú bublinu. Ak k nim patríte tiež, v tomto článku sa vás pokúsime presvedčiť, prečo sa oplatí ich vyskúšať a aké výhody môžu priniesť vášmu podnikaniu.

Napomáhajú pri budovaní identity značky

Sociálne médiá vám predovšetkým umožňujú prezentovať vašu značku s vyššou frekvenciou a viacerými spôsobmi ako kdekoľvek inde. Pre široké publikum sa stáva vaša firma rýchlejšie rozpoznateľnou vďaka obsahu, ktorý zdieľate, jazyku ktorým komunikujete alebo vizuálu, vďaka ktorému sa stanete špecifickými.

Ponúkajú skvelú možnosť ako spoznať svoje publikom a zákazníkov

Aby ste dokázali publikovať obsah, ktorý bude vašich fanúšikov a potencionálnych zákazníkov naozaj zaujímať, potrebujete zistiť, akí sú. S nástrojmi ako Facebook Insights je to jednoduché. Dokážete zistiť vek, pohlavie, lokalitu vášho publika, vďaka čomu dokážete efektívnejšie cieliť reklamu.

Facebook insights

Zabezpečujú otvorenú a  interaktívnu komunikáciu so zákazníkmi

Sociálne médiá predstavujú otvorenú komunikačnú platformu. Vaši fanúšikovia s vami dokážu veľmi jednoducho a rýchlo komunikovať prostredníctvom súkromných správ alebo komentárov pod príspevkami. Poskytujú vám tak okamžitú spätnú väzbu na vaše služby, či produkty. Vy vďaka tomu dokážete zistiť, čo si o nich skutočne myslia a neustále sa zlepšovať a približovať k zákazníckym požiadavkám.

Angažovanosť fanúšikov

Zvyšujú návštevnosť vášho webu

Sociálne médiá sú skvelým priestorom pre nenútenú propagáciu nielen aktivít vašej firmy, ale taktiež vašich produktov. Každý profil na sociálnej sieti je cestou, ktorá vedie späť na vaše webové stránky a pomáha vám získavať nových zákazníkov. O to viac, ak je váš obsah naozaj kvalitný.

Zlepšujú SEO ranking

Optimalizácia pre vyhľadávače predstavuje jeden z najlepších spôsobov ako získať relevantnú návštevnosť z vyhľadávania. V súčastnosti vyhľadávače však zohľadňujú celý rad kritérií, kedy vášmu webu v umiestnení na popredných pozíciách môže pomôcť práve prítomnosť sociálnych médií. Prevažná väčšina silných značiek dnes už totiž používa viac než 1 sociálne médium.

Sociálne médiá sú preto v dnešnej dobe už viac než len módnym trendom. Pre vaše podnikanie poskytujú najmä cenné informácie o vašich zákazníkoch a pomáhajú vám v dosahovaní vašich podnikateľských cieľov. Bola by škoda to nevyužiť.

Návrat hore