1. Ak máte pre PPC vyčlenený nízky mesačný rozpočet
Ak je váš rozpočet napríklad do 200€ / mesiac. Pri takejto sume nie je náročné sledovať míňanie rozpočtu a robiť úpravy.
2. Ak je vaše podnikanie malé
Pokiaľ vaše podnikanie nevyžaduje veľkú členitosť kampaní, mnoho kľúčových slov a reklamných textov, je možné spravovať si kampane aj bez agentúry.
3. Chcete inzerovať len krátkodobo, sezónne
Čas, ktorý bude potrebné venovať správe a udržiavaniu kampaní si nemusíte vyčleňovať dlhodobo
4. Vaše podnikanie je veľmi premenlivé
Pri podnikaní v oblasti, ktorú je potrebné v rámci kampaní neustále aktualizovať (napr. pobyty, vypredané produkty,…), môže byť nevýhodou nevyhnutnosť komunikovať s agentúrou. V takomto prípade je flexibilnejšia správa kampaní vlastnými silami, avšak náročnejšia na čas.
5. Máte dostatok času
Oblasť PPC sa neustále mení a je potrebné sledovať vylepšenia, novinky, tipy… Taktiež je potrebná vysoká prvotná časová investícia do vybudovania kampaní a porozumeniu jednotlivým PPC systémom a neskôr je nevyhnutné kampane sledovať a optimalizovať.
6. Máte vhodných zamestnancov
Ak máte zamestnancov, ktorí sa v tejto oblasti už vyznajú alebo majú dostatok času a chuti venovať sa vzdelávaniu sa v internetovom marketingu, máte veľkú výhodu. Zároveň môžete využiť na vzdelávanie konzultácie od agentúry, ktorá ich poskytuje.
7. Ak nepotrebujete robiť v kampaniach pravidelné úpravy
Ak vám stačí vaše kampane raz nastaviť a ďalej sa nevenovať žiadnym väčším, strategickým zmenám, nemal by byť problém spravovať si kampane svojpomocne.
8. Ak ste ochotní venovať sa analýze údajov
Výsledky kampaní je potrebné analyzovať minimálne po ukončení každého mesiaca, aby ste zisitli či mala inzercia pre vás prínos alebo ako sa zlepšila, či zhoršila oproti predchádzajúcemu obdobiu.
9. Ak chcete ušetriť
Pri správe kampaní vlastnými silami neplatíte agentúre percentá z rozpočtu, prípadne za strávený čas. Ak však zamestnávate vlastného zamestnanca, prípadne venujete PPC marketingu mnoho času, finančná úspora nemusí byť tak značná.
10. Ak podnikáte v oblasti s malou konkurenciou
Ak ponúkate výnimočný produkt, ku ktorému prislúchajú málo frekventované kľúčové slová, ktoré nie je potrebné špecifikovať a upravovať, je vo vašich silách sledovať a spravovať svoje kampane.