Prečo väčšina používateľov pri registrácii odškrtne políčko s prihlásením k odberu noviniek? Robíte niečo nesprávne? Dôvodom je pravdepodobne nesprávne načasovanie. Implus k registrácií prišiel v momente, keď o to váš zákazník nemal žiadny záujem.

Vybudovanie kvalitného mailing listu je základom efektívneho e-mail marketingu. Otázkou však zostáva, ako ľudí presvedčiť k odberu noviniek. Jedným zo spôsobov je ponúknuť im vysokokvalitný obsah výmenou za ich e-mailové adresy.

Ako neodradiť hneď na začiatku

– Vytvorte jednoduchý a rýchly formulár na prihlásenie do mailing listu.

– Vyžadujte od používateľa iba základné údaje ako meno a e-mail.

– Nepýtajte si adresu, telefón alebo iné demografické údaje. Potenciálneho odberateľa iba odradia.

Buďte odlišní a kreatívni

Ponúknite klientom výhody, ktoré získajú len v prípade, že sa prihlásia do newslettra. Môže to byť napríklad nejaký kupón na zľavu alebo výhodnú ponuku určenú len pre nich. Musíte ich presvedčiť, že prihlásenie je výhodné najmä pre nich.

Tiež je veľmi dôležité správne umiestnenie a forma registrácie na vašej stránke alebo blogu. Najpoužívanejšie umiestnenie registrácie je v pravom hornom rohu stránky. Mohli by sme taktiež polemizovať o pop-up oknách, ktoré sa zobrazia používateľovi. Je to však vecou testovania a po čase zistíte, ktorá verzia umiestnenia registrácie má najväčšiu efektivitu.

Vysvetlite používateľovi do čoho ide

V tejto dobe už ľudia nie sú tak dôverčiví ako v minulosti a neradi uvádzajú svoju e-mailovú adresu ak nevedia, čo im budete servírovať. Dopredu ich informujte, čo vo vašom newslettri nájdu, frekvenciu zasielania a taktiež im stručne vysvetlite, čo im registrácia môže priniesť. Vytvorte v odberateľoch pocit dôvery. Skúste ich presvedčiť o tom, že prihlásenie do mailing listu im je pre nich veľmi výhodné a určite ich nebude otravovať.

Veľký problém by vám spôsobilo vytvorenie zlého mena v očiach klientov, ktoré sa neskôr vylepšuje naozaj náročne a môže trvať aj niekoľko mesiacov. Buďte ku svojim klientom lojálny. Dodržujte všetky podmienky, ktoré ste uviedli pri registrácií. Ak sa budete ku svojim odberateľom správať poctivo, určite sa vám vaša snaha vyplatí.