Online marketing je v súčasnosti chápaný ako budúcnosť marketingu a reklamy, nakoľko marketérom i obyčajným používateľom ponúka úplne odlišné možnosti marketingovej komunikácie. Žijeme v digitálnom svete, preto má online marketing stále veľký priestor na rast. Dáva tak možnosť preraziť i podnikateľom či firmám, ktoré nedisponujú prostriedkami na rozsiahle marketingové kampane, billboardy či reklamy v tradičných médiách. A oveľa efektívnejšie. V tomto článku vám prinášame 3 najhlavnejšie dôvody, prečo sa oplatí rozmýšľať o reklame v online prostredí.

Jednoduchá merateľnosť výsledkov

Prvou veľkou výhodou online marketingu je, že výkonnosť vašich reklám môžete sledovať a analyzovať v reálnom čase. Vidíte, koľko vás stojí jedno kliknutie na reklamu, koľko vás stojí konverzia, ako sa používatelia správajú na vašej stránke, či ich zaujímajú informácie, ktoré obsahuje a podobne.

Presné cielenie na zákazníkov

Obrovský priestor online marketingu spočíva tiež v možnosti segmentovať oveľa presnejšie ako v prípade tradičných médií. Dokážete presne špecifikovať, že vaše reklamy na psie jedlo sa budú zobrazovať iba ľuďom, ktorí vlastnia psov alebo že reklamy na make up sa budú zobrazovať len ženám vo veku 18 – 50 rokov.

Táto špecifikácia vám poskytuje priam neobmedzený priestor a práve vďaka nej dosiahnete oveľa efektívnejšie výsledky. Nehovoriac o tom, že vďaka remarketingu môžete reklamy zobrazovať len zákazníkom, ktorí už vašu stránku navštívili, resp. na nej nakúpili. Každých 30 dní tak môžete pripomenúť spomenutým psíčkarom, že je čas, aby kúpili svojmu miláčikovi ďalšie balenie granúl.

Úspora finančných prostriedkov

Jedným z najdôležitejších výhod je práve cena. Ako sa hovorí, každé ušetrené euro sa počíta a práve pri online marketingu je tento rozdiel priam priepastný.

Predstavte si, že chcete osloviť 2000 ľudí vašou reklamou. Uverejníte inzeráty v novinách, rozpošlete obálky s letákmi, vytvoríte nahrávku do rádia alebo prípadne i v lokálnej televízii. Keď si spočítate náklady, ktoré vám z danej kampane vyplývajú, zistíte, že vás táto sranda stála 1 500 – 2 000 euro.

Ak však k vašej audiencii pristúpite z pohľadu online marketingu a vytvoríte si kampaň na Facebooku a AdWordse, rovnakú audienciu (s oveľa vyššou mierou zainteresovanosti) dokážete osloviť za 200 euro, pričom jeden klik vás bude stáť 0.10 – 0.20 €. Nehovoriac o tom, akú efektivitu budú mať obe reklamy.

 

Toto sú len základné dôvody, prečo je dobré investovať do online marketingu. Ak sa to urobí správne, online marketing môže byť silným nástrojom na dosiahnutie úspechu a rastu pre vaše podnikanie.