Vyhľadávače (po anglicky Search Engines) ako Google, Bing, Yahoo a v našich podmienkach aj vyhľadávač Azet, Zoznam, či český Seznam patria k najvyužívanejším internetovým službám.

Pre väčšinu internetových stránok predstavujú aj najdôležitejší zdroj návštevníkov.

Význam tohto zdroja návštevnosti webu je o to väčší, že zákazníci používajúci vyhľadávač sú v procese hľadania produktu.

Práve informácie na dosiahnutej webstránke dokážu významne ovplyvniť rozhodovací proces zákazníka.

Úlohou SEO (Search engine optimalisation) čiže v preklade Optimalizácia pre vyhľadávače je zabezpečiť čo najvyššie pozície v organických (neplatených) výsledkoch vyhľadávania.

SEO pozostáva najmä z aktivít v 3 oblastiach:

Architektúra webu

Navigácie, interné prelinkovanie dokumentov, zamedzenie duplicity stránok…

Texty na stránke

Hodnota obsahu z hľadiska používateľa, použitie správnych kľúčových slov, štruktúra obsahu do nadpisov a podnadpisov…

Spätné linky

Množstvo a kvalita spätných odkazov, smerujúcich na vašu stránku

Máte záujem o kvalitné SEO?